امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۲۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۵

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: حمیدرضا جانباز عصر امروز سه شنبه  در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان با حضور نوبخت اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تأمین لوله را درنظر گرفتیم.

وی افزود: اکنون کل منطقه دشت آزادگان از آب با کیفیت کرخه استفاده می کند و طبق قولی که به رئیس جمهور دادیم طرح غدیر به غرب اهواز رسید. ۲۵ کیلومتر لوله گذاری برای دشت آزادگان انجام شده و از طریق تلمبه خانه دارخوین آب مورد نیاز را انجام دادیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عنوان کرد: بر اساس روش لوله رانی زیر کارون آبرسانی را انجام دادیم. بهره برداری تصفیه خانه در شهرهای ویس، رامهرمز و غیره را داشتیم و یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر شبکه های اصلی و فرعی خطوط آب و فاضلاب در ۱۶ شهر خوزستان انجام شده است.

جانباز ادامه داد: پنج شهر خوزستان آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و بندرامام از فاینانس خارجی بهره مند هستند.

وی گفت: در بخش آبرسانی روستایی جمعیت بسیار خوبی تحت پوشش قرار گرفته و اکنون ۸۸.۳ درصد از این جمعیت تحت پوشش این آبرسانی ها قرار دارند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: زیرساخت های شبکه ها واقعا فرسوده است که در قالب چند سناریو آن را به نهایت رسانده ایم و با هر ترتیبی که در این جلسه تصویب شود به استناد آن پروژه های مختلف را اجرا می کنیم چون خوزستان در اولویت است.

اهواز تصفیه خانه بسیار فرسوده با عمر بالای ۳۰ سال دارد

رحیم میدانی معاون وزیر نیرو نیز در این جلسه اظهار کرد: این محاسبات و نیاز استان خوزستان مورد تأکید ما هست و برای رفع مشکلات باید روی صندوق توسعه ملی حساب کرد چون فاینانس زمانبر است.

وی گفت: برخی از پروژه های استانی را با اعتبارات بانک جهانی شروع کردیم که بعد از تحریم همه را متوقف و کارهای ما به نتیجه نرسید.

معاون وزیر نیرو افزود: در اهواز تصفیه خانه بسیار فرسوده با عمر بالای ۳۰ سال داریم که با توجه به بالا بودن رطوبت در این شهر به یک کار گسترده و فوری نیاز داریم. تلفات آب و هدر رفت فیزیکی آن به نوعی آب بدون درآمد محسوب می شود و در کل کشور میزان تلفات تا ۳۰ درصد هم داریم.

منبع: خبرگزاری مهر – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد