امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۳۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

۰۵

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: جمال درویش دبیر حزب اعتماد ملی خوزستان در یادداشتی در خصوص حوادث قطعی آب و برق اخیر خوزستان اظهار کرد: بسیاری از احزاب ما اگر نه رسما ولی عملا دولتی هستند یعنی در قد و قواره یک حزب دولتی ظاهر می‌شوند (صرف نظر از احزابی که رسما نیز به دولت وصل‌اند) از کجا می‌توان به این موضوع پی برد از تحلیل مواضع آنها در قبال حق و حقوق مردم.

وی افزود: تجربه نشان داده است که دولت و ملت در همه جوامع گاهی اوقات نه در کنار هم بلکه در برابر هم هستند دولت‌ها گاهی اوقات عمدا و بیشتر مواقع سهوا (و به دلیل ضعف مدیریت) به حقوق ملت تعدی می‌کنند یا آن را نادیده می‌گیرند و اصولا فلسفه تشکیل احزاب و مطبوعات آزاد و غیره که از مباحث مهم جامعه مدنی محسوب می‌شوند چیزی جز محدود کردن قدرت دولت‌ها و دفاع از حقوق حوزه عمومی در برابر تجاوز دولت نیست.

دبیر حزب اعتماد ملی خوزستان خاطرنشان کرد: الان دیگر هیچکس شک ندارد که موضوعاتی چون آب و ریز گرد دو موضوع مهمی است که مستقیما با حقوق طبیعی و مدنی مردم خوزستان ربط دارد و وظیفه دولت است (صرفنظر از اصول گرا یا اصلاح طلب بودن)که آن را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی ادامه داد: اگر یک حزب در این موضوع مهم و حیاتی جانب ملت را رها کند و به بهانه پیشگیری از سوء استفاده جناح مقابل یا بهانه‌های دیگر تنبلی و کم کاری و بی توجهی دولت را توجیه غیر منطقی کند آیا ملت می‌تواند به چنین حزب یا احزابی برای دفاع از حقوق مدنی خود اعتماد کند؟

این  دولتی بودن شامل همه احزاب ما اعم از اصولگرا و اصلاح طلب می‌شود و با عوض شدن دولت‌ها تنها جای احزاب دولتی عوض می‌شود و حزبی که تا دیروز مدافع دولت آقای احمدی نژاد بوده و حاضر به کوچک‌ترین موضع‌گیری علیه آن دولت نبود اینک از هر بهانه‌ای برای کوبیدن دولت آقای روحانی استفاده می‌کند و بر عکس احزاب اصلاح‌طلب که منتقد دولت قبل بوده و هستند به هیچ وجه حاضر به اتخاذ موضع علیه دولت آقای روحانی نیستند و همانطور که گفته شد از کنار کم‌کاری‌ها و تنبلی‌ها یا سوءمدیریت کارگزاران این دولت به سادگی می‌گذرند آیا مردم حق ندارند این احزاب (ازهرجناح که هستند) را از خود ندانند؟

درویش خاطرنشان کرد: در حوادث بی‌سابقه اخیر استانمان نه تنها صدایی از احزاب اصلاح‌طلب در نیامد بلکه وقتی آقای ساری نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی که تا چندی پیش به عنوان تنها نماینده صادق (از جهت مواضع اصلاح طلبانه) شناخته می‌شد در مقابل خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست زبان به گلایه گشود اصلاح طلبان در فضای مجازی او را به باد انتقاد گرفتند!

دبیر حزب اعتماد ملی خوزستان تصریح کرد: نگارنده برای اینکه خود نیز آماج حملات مشابه قرار نگیرد ناچار به ذکر این مطلب است که دفاع یک حزب از دولتی که در راستای اهداف آن حزب حرکت می‌کند در همه جوامع امری رایج و مرسوم و قابل توجیه است اما نکته این است که انتقاد منطقی و دلسوزانه بدون هیاهو و آشوب، به مثابه دفاع است! و حمایت غیر منطقی و نابجا در حکم تخریب.

وی در پایان اظهار داشت: نکته آخر اینکه وقتی ملت حقی را از دولت مطالبه می‌کند علاوه بر جایگاه اخلاقی دفاع از جبهه حق و علاوه بر فلسفه وجود احزاب، مصلحت سیاسی نیز اقتضا می‌کند که احزاب به طرفداری از ملت برخیزند فقط در این صورت است که مردم حزب گریزی مثل ملت ایران رفته رفته احزاب را باور خواهند کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد