امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۲۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

۲۲_۱

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان، جعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد تغییرات در سبد سهام عدالت اظهار داشت: با توجه به مصوبه هیات وزیران تغییراتی در بخشی از سهام عدالت لحاظ شد به این صورت که ۷ پالایشگاه، سقف سبد سهام عدالت‌شان تغییر کرد. پالایشگاه‌های کرمانشاه، بندرعباس، تبریز، اصفهان، شیراز و لاوان سهام‌شان کاسته شد و به ازای آن دو پالایشگاه، افزایش سهام عدالت داشته‌اند.

وی افزود: پالایشگاه‌های امام خمینی‌ در شازند اراک و پالایشگاه آبادان، افزایش سهم داشته‌اند. البته ممکن است این پرسش مطرح شود که آیا سودهایی که قبلا این هفت پالایشگاه به حساب سهام عدالت واریز کرده‌اند و سازمان خصوصی سازی‌ آنها را به حساب خزانه واریز کرده با این قانون عطف به ماسبق نمی‌شود؟ و سودها برخواهد گشت؟ باید گفت: این گونه نخواهد شد و تغییری در این بخش ایجاد نمی‌شود و سودها پا بر جا خواهد بود و به قوت خود باقی است.

سبحانی تصریح کرد: ارزش ریالی این هفت پالایشگاهی که سهام عدالت آنها تغییر کرد در مقایسه با دو پالایشگاهی که سهامشان افزایش یافت، چندان زیاد نبودند.

وی خاطر نشان کرد: پالایشگاه امام خمینی شازند اراک ۳۶ درصد و پالایشگاه آبادان ۹ درصد نسبت به دوره گذشته رشد داشته‌اند و سهم پالایشگاه شازند نسبت به دوره قبل که ۳۰ درصد بوده به ۶۶ درصد رسید و سهم پالایشگاه آبادان از ۴۰ درصد به  ۴۹ درصد رسیده است.

انتهای پیام/ایلنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد