امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۴:۵۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

لیگ-برتر

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: آبادان و خرمشهر قبل از جنگ تحمیلی از قطب های ورزش کشور محسوب می شد و در تمامی رشته ها افتخار آفرینی های بی شماری داشت.
ورزش این دو شهر، چالش عمده بعد از انقلاب داشته که هرچه گذشته عمیق ‌تر شد و آن هم نگاه غیر تخصصی به ورزش است.
به عبارتی مدیریت ورزش در آبادان و خرمشهر عموما در اختیار کسانی بوده که نگاه غیر فنی و غیر کارشناسی به این امر داشته اند.
نبود زیرساخت ها و تجهیز نبودن اماکن ورزشی عمده مشکل اصلی ورزش این دو شهر محسوب می شود و طی سالیان اخیر این مشکل باعث افت شدید ورزشکاران آبادانی و خرمشهری شده است.
از سوی دیگر تیم هایی که به مسابقات کشوری و استانی راه می یابند به دلیل نبود حامی مالی با مشکلات زیادی مواجه هستند و در برخی موارد خود ورزشکاران مجبور به تهیه بودجه می شوند.
در فصل گرم تابستان، استخر‌ها مشتریان پر و پا قرصی دارند، کودکان، جوانان و بزرگسالان در این فصل همواره نیاز بدن خود را به آب‌ تنی حس کرده‌ اند و به همین خاطر به دفعات و کرات، برای خنک کردن طبع داغ خود روانه استخر می‌ شوند.
شهر آبادان به واسطه داشتن پالایشگاه نفت و طبیعتا کارکنان پرشمار آن، همچنین وجود امکانات رفاهی فراوان برای استفاده این قشر، همواره یکی از دارندگان نخستین و مجهزترین امکانات رفاهی بوده است، ولی اداره ورزش و جوانان آبادان تنها یک استخر را در مرکز این شهر در اختیار دارد، که این مجموعه نیز همه ساله برای سه ماهه تابستان ترمیم و مجددا در پایان تابستان از کار می‌ افتد.
اما فوتبال در آبادان و خرمشهر با سایر شهرهای ایران حکایتی متفاوت دارد، فوتبال در این منطقه فراتر از ورزش است چرا که حتی جنگ نیز آن را از بین نبرد ولی بعد از جنگ، فوتبال در این دو شهر به ایست قلبی رسید.
پس از جنگ تحمیلی دیگر خبری از زمین های فوتبال در آبادان و خرمشهر نبود و هیات فوتبال برای برگزاری لیگ این دوشهر با مشکلات زیادی مواجه هستند.
اما با تبدیل شدن آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد اروند شاید ورزشکاران این دو شهر خوشحال ترین شهروندان بودند و امید داشتند سازمان منطقه آزاد اروند با کمک های مالی و فراهم کردن زیر ساخت های ورزش ضمینه را برای رشد و پیشرفت ورزش این منطقه ایجاد کند.
شاید بیشترین انتظار را فوتبالیست های آبادانی و خرمشهری از سازمان منطقه آزاد اروند داشتند تا با ساخت چند زمین فوتبال بتوانند به گذشته دوران طلایی خود بازگردند ولی این اتفاق نیفتاد تا سازمان منطقه آزاد اروند آماج انتقادات قرار گیرد.
اما این روزها کمک میلیاردی سازمان منطقه آزاد اروند به استقلال خوزستان سخت فوتبالدوستان و باشگاه داران آبادانی را آشفته کرد و آنها معتقدند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
مدیر عامل باشگاه شهید جهان نژادیان آبادان در این خصوص به ایرنا گفت:این تیم تنها نماینده استان خوزستان در لیگ برتر فوتبال ساحلی است اما هیچ کمک مالی به ما نمی شود.
عبدالله جهان نژادیان اظهار داشت:پس از شکل گرفتن سازمان منطقه آزاد اروند کمک هایی به این تیم شد ولی این کمک ها بسیار اندک بود و نتوانستیم آنطور که شایسته استان است نتیجه بگیریم.
وی افزود:حتی برای برگزاری تمرینات و میزبانی از حریفان مشکل داریم زیرا زمین استاندارد لازم را ندارد و امیدوار بودیم سازمان منطقه آزاد اروند بستر لازم را برای ساخت این زمین فراهم کند.
جهان نژادیان در خصوص کمک مالی منطقه آزاد اروند به باشگاه استقلال خوزستان گفت:این کمک مالی در جهت کمک به ورزش استان صورت گرفته ولی بهتر است سازمان منطقه آزاد اروند ابتدا در راستای رفع مشکلات ورزش شهر قدم بردارد.
رئیس هیات والیبال آبادان نیز می گوید:هیات های ورزشی آبادان با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند و نه بخش خصوصی و نه دولتی حاضر به حمایت از ورزش نمی شوند.
حمید کوراوند افزود:بسیاری از هیات ها با وجود مشکلات مالی حتی در برگزاری مسابقات و حضور در رقابت های مختلف راهی جز انصراف ندارند.
وی اظهار داشت:هیات های ورزشی انتظار دارند سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان یکی از متولیان این شهر حمایت های خود را شامل ورزش شهر هم کند.
رئیس هیات والیبال آبادان در خصوص کمک مالی سازمان منطقه آزاد اروند به باشگاه استقلال خوزستان گفت:زیرساخت های ورزش در آبادان و خرمشهر مناسب ورزشکاران نیست و در صورت صحت این کمک مالی سازمان منطقه آزاد اروند به باشگاه استقلال بهتر بود این کمک در راستای فراهم کردن زیر ساخت های ورزشی این منطقه خرج شود.
دبیر هیات فوتبال آبادان نیز گفت:این شهرستان که زمانی مهد فوتبال ایران بود هم اکنون هیات فوتبالش برای برگزاری مسابقات فوتبال زمین فوتبال ثابت ندارد.
امید صالحیان اظهار داشت: آبادان به عنوان مهد فوتبال ایران که زمانی حرف اول را در فوتبال می زد، برخی جوانان آن به خاط نداشتن زمین و امکانات زیرساختی به سمت مسائل غیر اخلاقی و ورزشی می روند و این یک معضل بزرگ برای جامعه به حساب می آید.
وی افزود:هیات فوتبال در برگزاری لیگ های مختلف آبادان با مشکل زمین مواجه است و این موضوع را از طریق های مختلف به ارگان ها به خصوص سازمان منطقه آزاد اروند گوشزد کرده ایم ولی هیچ کمکی نشد.
دبیر هیات فوتبال آبادان گفت:با مشکلاتی که فوتبال آبادان دارد و برای برگزاری مسابقات باشگاهی با معضل جدی به نام زمین مواجه است در کمال تعجب سازمان منطقه آزاد اروند با پرداخت بودجه به تیم استقلال خوزستان کمک مالی می کند.
مدیر توسعه ورزش سازمان منطقه آزاد اروند در این خصوص به ایرنا گفت: سازمان منطقه آزاد اروند هیچگونه کمک مالی به استقلال خوزستان نکرده است و استفاده از لگوی این سازمان در بازی های باشگاه های آسیا تصمیم این باشگاه بوده است.
پیمان ادیبی اظهار داشت:سازمان منطقه آزاد اروند به لحاظ سخت افزاری کمک های زیادی به ورزش آبادان و خرمشهر کرده است و سعی کرده ایم در صورت توان کمک حال باشیم.
وی افزود:این سازمان برای تجهیز سالن های ورزشی آبادان و خرمشهر اعتبارات فراوانی هزینه کرد، همچنین بودجه ۵۰ میلیارد ریالی نیز برای تکمیل ورزشگاه نفت و گاز اروند در نظر گرفت و ۵۰ میلیارد ریال نیز به باشگاه صنعت نفت آبادان کمک کرد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد