امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۱:۴۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

yuhjkk

به گزارش تفکرجوان، فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در پاسخ به سوالی در مورد خودزنی دانش آموزان و اینکه  آیا  وضعیت حاکم بر مدارس را در وقوع چنین رفتارهایی موثر می‌دانید، عنوان کرد: در مورد این مساله نمی‌توانیم همه عوامل را به موضوع تعلیم و تربیت در مدارس مرتبط بدانیم. عوامل مختلفی در خصوص خودزنی دانش‌آموزان وجود دارد. شرایط اجتماعی و وضعیت خانواده‌ها هم از این موارد هستند البته یکی از این عوامل هم می‌تواند در فرآیند  تعلیم و تربیت در مدارس اتفاق بیفتند.

او افزود: بیشتر تاکید من در این مورد روی این مساله است که باید مقداری محیط مدارس را تلطیف کنیم و مدارس را شاد کرده و روابط میان معلم و شاگردان را صمیمی‌تر کنیم این اقدامات تا حدود زیادی می تواند از رفتارهایی که گاهی دانش‌آموزان دارند، جلوگیری کند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: این موضوعات از مسائلی نیست که در کوتاه‌مدت جواب بدهد برای همین هم نیاز به اقدامات بلندمدتی است و این کارها هم از برنامه‌های ما در وزارت آموزش و پرورش است.

او ادامه داد: رسیدگی به این مسائل در واقع از وظایف معاونت‌های مختلف در وزارت آموزش و پرورش است. یکی از مسائل مهمی که ما دنبال می‌کنیم این است که باید زمینه مشاوره‌های تخصصی در مدارس ما قوی‌تر شود؛ اصل و اساس کار این است که معلمان مدارس باید تاحدودی به مسائل روانشناسی و تربیتی آشنا باشند تا بتوانند تعامل مثبتی را با دانش‌آموزان برقرار کنند.

دانش‌آشتیانی با بیان اینکه خود معلمان هم در جهت مشاوره دادن باید وارد صحنه شوند و به ما کمک کنند، گفت: معلمان فکر نکنند که تنها وظیفه آنها فقط آموزش موضوعات درسی است. از این نظر ما در همه برنامه‌های خود این را پررنگ می‌کنیم که نقش معلمان در بحث تربیت را تقویت کنیم ضمن اینکه باید نقش مشاوره‌های تخصصی هم در مدارس پررنگ‌تر شود تا از این آسیب‌ها جلوگیری کند.

انتهای پیام/ایلنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد