امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۰۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

۸۹sso-crop-c0-5__0-5-800x533-75

به گزارش تفکر جوان: باشگاه پرسپولیس برای این‌که طارمی را دراولین بازی داشته باشد نامه‌ای به فیفا زده و فیفا را در جریان محرومیت یک‌جلسه‌ای این بازیکن در اولین بازی رسمی خود محروم یوده‌است و مشکلی برای حضور ندارد اما طبق آیین‌نامه انضباطی فیفا این محرومیت به بازی دیگری منتقل نمی‌شود و باید در هما بازی‌های آسیایی محرومیت خود را می‌گذارند اگر طبق این قانون باشد طارمی حق بازی در اولیم بازی این تیم در لیگ آسیایی ندارد و نمی‌تواند بازی کند.

حال این باشگاه باید امیدوار باشد تا جواب فیفا درباره محرویت طارمی چه‌خواهد بود؟

    نصیرزاده: طارمی می تواند در بازی‌های آسیایی بازی کند

هوشنگ نصیرزاده، کارشناس حقوقی فوتبال درخصوص محرومیت مهدی طارمی در بازی اول لیگ قهرمانان آسیایی به خبرنگار ما گفت: این بازیکن در مسابقات آسیایی محروم شده‌است اما براساس پاراگراف ۲ بند ۳۰ ماده ۳۸ آیین‌نامه کنفدراسیون آسیایی اگر بازیکنی محروم در مسابقه‌ای محروم شود، باید از اولین بازی رسمی باشگاه محروم باشد که طارمی هم در سال ۵/۳/۹۴ مقابل پدیده محروم شد و دوره محرومین یک جلسه‌ای خود را گذراند و طبق آیین‌نامه مشکلی برای بازی کردن این بازیکن وجود ندارد.

او در ادامه اظهار داشت: در آیین‌نامه۲۰۱۷ این ماده همچنان پابرجا است و تغییری نداشته پس اگر سازمان لیگ محرومیت این بازیکن را به کنفدراسیون آسیا اعلام کرده باشد، هیچ خطری این بازیکن را تهدید نمی کند و طارمی می‌تواند دربازی‌های آسیایی بدون هیچ ترسی به میدان برود، مگر این‌که سازمان لیگ گزارشی در خصوص این‌که این بازیکن محرومیت یک جلسه‌ای خود را پشت سرگذاشته به کنفدراسیون اعلام نکرده باشد.

این کارشناس فوتبال در ادامه توضیح داد: طبق اخبار شنیده شده باشگاه پرسپولیس نامه‌ای به فیفا زده در این خصوص و باید دید جواب این نامه چه‌ خواهد بود و بعد در مورد محرومیت این بازیکن مفصل صحبت کنیم.

    محمودی:  قانون نمی‌گذارد طارمی در آسیا بازی کند

مهدی محمودی، کارشناس حقوقی فوتبال درباره محرومیت طارمی در اولین بازی آسیایی‌اش گفت: یک‌سری مسابقات است که فقط باید در آن مسابقات بازیکن محروم شود و در دیگر مسابقات می‌تواند حضور داشته باشد مثل بازی جام حذفی ایران که به لیگ مربوط نمی‌شود و بازیکن باید در چارچوب همان مسابقات باید محروم می‌شد و اشتباها در بازی مقابل پدیده محروم شده است.

او در ادامه اظهار داشت: طبق ماده ۳۸ بند۱ قاعده کلی فیفا اگر بازیکنی در هر دوره از مسابقات محروم شود باید در همان مسابقات محروم شود و نمی‌تواند در مسابقات دیگری محروم باشد این امر یک قانون کلی است و تغییری نکرده، و طبق آیین‌نامه جدید فیفا ماده ۳۷ بند ۱ اگر بازیکنی اخطاری طی مسابقاتی گرفته است هرگز آن اخطار به مسابقات دیگر منتقل نمی‌شود.

این وکیل ورزشی در خصوص این‌که در آن زمان هم این قانون بوده یا خیر توضیح داد: در آن زمان هم این قانون وجود داشته در بند۳۸ ماده۱ اگر بازیکنی در دور مسابقه‌ای محروم شود این محرومیت به مسابقه دیگری منتقل نمی‌شد این قانون سال ۲۰۱۵-۲۰۱۶ است و تغییری در اساس نامه وجود نداشته و محرومیت طارمی در بازی پدیده یک اشتباه از سوی سازمان لیگ بوده‌است و این بازیکن نمی‌تواند در اولین بازی لیگ قهرمانان حضور داشته باشد.

محمودی در ادامه گفت: شاید فدراسیون فوتبال نامه‌ای به فیفا داده و از ماجرای محرومیت طارمی در بازی‌ پدیده توضیح داده است و فیفا هم این موضوع را قبول کرده و محرومیت این بازیکن تعلیق شود اما درصد این‌که فیفا این موضوع را بپذیرد کمی پایین است و باید دید که فدراسیون و باشگاه برای این مسأله چه راه حلی دارند.

    اعتراض پرسپولیس و فدراسیون فوتبال به AFC به خاطر طارمی

همانطور که در خبرسایت نود خواندید، هم باشگاه پرسپولیس و هم فدراسیون فوتبال می توانند به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض کنند. فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس ادعا کرده اند قانونی که سال گذشته درباره طارمی اعمال شده، در سال جدید میلادی تغییر کرده است و به همین دلیل مهدی طارمی محرومیتش را دربازی مقابل پدیده مشهد (اولین بازی لیگ برتر۹۴-۹۵) گذرانده است. آن زمان قانون ای اف سی منطبق بر قوانین فیفا بود و بازیکن اخراجی در رقابتهای بین المللی باشگاهی، اولین محرومیت ناشی از گرفتن کارت قرمز را می بایست در لیگ باشگاهی اش می گذراند، اما مثل اینکه قانون عوض شده و کنفدراسیون فوتبال آسیا محرومیت در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا را فقط برای لیگ قهرمانان آسیا اعمال می کند. به همین دلیل فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس در فاصله ۴ روز تا برگزاری بازی حساس الهلال عربستان و پرسپولیس ایران، به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض کرده اند.

در این میان این سوال مطرح می شود که قانون دقیقا چه زمانی تغییر کرده است؟ اگر قانون پیش از بازی الهلال و پرسپولیس در مرحله حذفی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در دو فصل پیش، تغییر کرده باشد، مطمئنا بخش بین الملل سازمان لیگ مقصر محرومیت طارمی از بازی مقابل پدیده است. اما اگر پس از تاریخ بازی حذفی الهلال و پرسپولیس در دو فصل پیش لیگ قهرمانان تغییر کرده باشد، آن وقت باید کنفدراسیون فوتبال آسیا محرومیت مهدی طارمی از بازی مقابل الهلال را ببخشد. اما آیا در این زمان کم کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس را می پذیرد؟ آیا نمی بایست پرسپولیس مدتها قبل و حتی پس از قرعه کشی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا از ای اف سی استعلام می کرد تا فرصت بیشتری برای اعتراض وجود می‌داشت؟ و سوال پایانی از بخش بین الملل سازمان لیگ، آیا نباید تغییر مقررات در برگزاری مسابقات زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا به اطلاع باشگاهها رسانده شود؟

راستی  جناب آقای حیدربهاروند سرپرست محترم سازمان لیگ برتر که قرار است ۲۵ اسفند در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای گرفتن پست ریاست سازمان لیگ کاندیدا شوید و فکر و ذکرتان گرفتن رای از مجمع است، در روزهای گذشته شاهد اتفاقهای ناگواری برای باشگاههای ایرانی در عرصه مسایل بین الملل بوده ایم، از استقلال گرفته تا تراکتورسازی و ملوان و همین حالا پرسپولیس! سکوت شما در نوع خود جالب است! لااقل در یکی دو جمله دلایل این اتفاق ها را در مقابل افکار عمومی تشریح کنید! آیا این تقاضای زیادی است؟

انتهای پیام/روزنامه نوآوران

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد