امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۱۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

۵۸۵۷۸۲۸_۷۹۸
به گزارش تفکر جوان، به نقل از وال استریت ژورنال، منابع آگاه اعلام کردند مقامات اطلاعاتی آمریکا به دلیل نگرانی از افشای اطلاعات حساس امنیتی، آن‌ها را در اختیار دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – قرار نمی‌دهند.
تصمیم این مقامات برای جلوگیری از دسترسی ترامپ به مسائل حساس امنیتی، بیانگر عدم اعتماد بین سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و تیم دونالد ترامپ، و نیز دشمنی وی با این سرویس‌ها است. روز چهارشنبه، ترامپ سرویس‌های جاسوسی آمریکا را به افشای اطلاعات به منظور تضعیف کردن وی متهم کرد.
منابع آگاه اظهار کردند در برخی از موارد، مقامات اطلاعاتی آمریکا درباره چگونگی به دست آوردن اطلاعات و منابع خود به دونالد ترامپ آگاهی نداده اند. این منابع و روش‌ها به عنوان مثال شامل چگونگی دریافت اطلاعات از دولت‌های خارجی می‌شود.
هنوز مشخص نیست چه میزان اطلاعات از دونالد ترامپ مخفی نگه داشته می‌شود. مقامات آمریکایی تاکید کرده اند که اطلاعات درباره تهدیدهای امنیتی هرگز از دسترس ترامپ مخفی نشده است. با این‌حال، این مسئله سوءظن‌های بوجود آمده میان آژانس‌های جاسوسی آمریکا و کاخ سفید را به وضوح نشان می‌دهد.
روز دوشنبه، “مایک فلین” – مشاور امنیت ملی ترامپ – به دلیل نگرانی‌ها درباره ارتباط وی با روسیه از سمت خود کناره‌گیری کرد. روز چهارشنبه، ترامپ آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا را سرزنش کرد و آن‌ها را مسئول کناره‌گیری فلین از سمت خود معرفی کرد.
این منابع آگاه اعلام کردند تصمیم برای جلوگیری از افشای برخی از اطلاعات به ترامپ، به دلیل ستایش‌های مکرر رئیس جمهور آمریکا از “ولادیمیر پوتین” – رئیس جمهور روسیه – و در خواست وی از روسیه برای ادامه هک ایمیل‌های هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا — اتخاذ شده است.
“مارک لونتال” – یک مقام اطلاعاتی سابق آمریکا – گفت: “روابط پرتنش بین رئیس جمهور آمریکا و آژانس‌های اطلاعاتی تقریبا بی‌سابقه بوده است. من نمی‌توانم این سطح از تنش‌ها را به یاد بیاورم. و این برای کشور ما مفید نیست.”
انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران جوان
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد