امروز

شنبه, ۱۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۲۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

۸۲۴۲۸۵۹۶-۷۱۴۱۰۹۷۶

به گزارش تفکر جوان، کریم لویمی مطلق دوشنبه در حاشیه همایش بین المللی سازی این دانشگاه در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: دانشگاه آلیکانته اسپانیا پروپوزال بین المللی سازی دانشگاه ها را به اتحادیه اروپا ارائه داد و این اتحادیه یک میلیون یورو برای این پروژه تخصیص یافت.
وی افزود: هدف از پژوهانه (گرنت) این است که سیستم نظام آموزش عالی ایران، با تمرکز بر ۶ دانشگاه ایران از جمله علامه طباطبایی تهران، کردستان، زاهدان، شیراز، مشهد و اهواز و همکاری سه دانشگاه اروپایی شامل اتریش، اسکاتلند و اسپانیا بین المللی شود.
لویمی ادامه داد: این پروژه شامل ۲ مرحله است از جمله اینکه مسئولان دانشگاه ایرانی با سفر به اتریش و اسپانیا با نظام آموزش عالی آنها و نحوه بین المللی بودن در دوسطح کارشناسان دفتر روابط بین الملل و ریاست دانشگاه و معاونان آشنا شوند.
مدیر دفتر همکارهای روابط بین الملل دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برنامه بعدی این است که هر کدام از دانشگاه های ایرانی یک ورک شاپ(کارگاه تخصصی) برگزار کنند چون یکی از مفاهیم مربوط به بین المللی سازی، آموزش نظام آموزش عالی است و قرار است نخستین ورک شاپ دانشگاه ایرانی در شیراز و سال دیگر در اهواز برگزار شود.
وی اظهار کرد: فاکتورهای بین المللی سازی دانشگاه ها شامل پذیرش دانشجوی خارجی، اعزام و پذیرش استاد و انجام پروژه های پژوهشی مشترک دانشگاه ها است.
لویمی اضافه کرد: بین المللی سازی آموزش عالی، الحاق بعد بین المللی، بین فرهنگی با فعالیت های تدریس، تحقیقات و خدمات موسسات است.
مدیر دفتر همکارهای روابط بین الملل دانشگاه شهید چمران اهواز زمینه های فراهم کننده بین المللی سازی دانشگاه ها را شامل افزایش جابجایی نیروی کار، آموزش مداوم، شبکه های بین المللی پژوهشی و متمرکز شدن بر روی دانش جامعه و از جمله منافع حاصل از آن را منابع انسانی ورزیده و متخصص، ایجاد درآمد، توسعه اتحاد و همکاری بین المللی عنوان کرد.
وی ادامه داد: در دانشگاه شهید چمران اهواز در راستای بین المللی شدن، شناسایی نیازها، اهداف و منافع بین المللی سازی، تعهد نسبت به طرح، برنامه ریزی، شناسایی اولویت ها، استراتژی ها، علمیاتی شدن و ارزیابی باید انجام شود.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز نیز اظهار کرد: از مهمترین و ساده ترین بخش برنامه های بین المللی سازی، برگزاری همایش های بین المللی سازی در دانشگاه و شناسایی اساتید معتبر و دعوت از آنها برای حضور در ورک شاپ و همایش است.
ابراهیم حاجی دولو افزود: استفاده از اساتید معتبر خارجی به عنوان استاد مشاور، راهنما و داور برای تشویق دانشجویان دکترا برای استفاده از فرصت مطالعاتی از دیگر اقدامات در راستای بین المللی سازی دانشگاه ها است.
نشست همایش بین المللی سازی دانشگاه شهید چمران روز دوشنبه به منظور تبیین کردن موضوع، جهت گیری ها و چالش ها، طرح کسب و کار و استراتژی بین المللی سازی این دانشگاه برگزار شد.
دانشگاه شهید چمران دارای ۱۴ دانشکده و یک پردیس دانشگاهی است، بیش از ۵۷۰ نفر عضو هیات علمی دارد و ۱۶ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/ایرنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد