امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۰۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

۵۸۴۳۷۰۳_۷۲۴

به گزارش تفکر جوان، سرخپوشان پایتخت در حالی نتیجه دربی ۸۴ را به رقیب دیرینه خود استقلال واگذار کردند که خوش بینانه ترین هوادار استقلال هم باور نمی کرد که تیم محبوب خود سه گل به پرسپولیس بزند.

تیم پرسپولیس در دربی ۸۴ باخت چرا که بازیکنان این تیم دچار غرور کاذب شده بودند و برانکو هم ترکیب خوبی در این بازی در نظر نگرفت.
انتقادی که به برانکو وارد است استفاده از فرشاد احمدزاده در پست جناح چپ بود که این بازیکن نشان داد که توانایی حضور در این پست ندارد چرا که گلهای استقلال از این جناح پایه گذاری شد.
به هر حال احمدزاده مقصر نیست چرا که پست تخصص اش جناح چپ نیست. حسین ماهینی هم در پست غیر تخصصی خود قرار گرفت و همین موضوع باعث شد که ساختار دفاعی پرسپولیس متزلزل نشان دهد و سه گل هم دریافت کند. برانکو با هوشیاری می توانست ترکیب ایده آلی را به زمین مسابقه بفرستد اما این کار را نکرد و باز هم مقابل منصوریان ناکام ماند.
تعویض رضاییان هم یکی از تصمیم های اشتباه برانکو بود چرا که این بازیکن پایه گذار تمام حملات پرسپولیس بود و بازیکن جایگزین هم نتوانست اقدام موثری در این بازی داشته باشد.
شاگردان برانکو در بازی دربی مغرور بودند چرا که چند سال دربی را نباخته بودند و در ۲۰ بازی گذشته هم ۵ گل دریافت کرده بودند. این اتفاقات باعث شد که آنها دچار غرور کاذب شوند و در عرض ۲۶ دقیقه ۳ گل دریافت کردند.
نبود کامیابی نیا هم در شکست پرسپولیس برابر استقلال موثر بود و اگر برانکو در بازی گذشته مقابل تراکتورسازی خیلی سریع این بازیکن تعویض کرده بود وی محروم نمی شد و شاید پرسپولیس هم دربی ۸۴ را نمی باخت.
سرخپوشان پایتخت قبل از دربی پایتخت درگیر مطالباتشان بودند و تمرکزشان معطوف به بازی دربی نبود و همین موضوع باعث شده بود که به لحاظ روحی و روانی آماده این بازی مهم و حساس نباشند.
یکی از نکات بازی دربی عصبانیت بازیکنان پرسپولیس بود که شاهد درگیری سیدجلال حسینی با مهدی رحمتی دروازه بان استقلال، جر و بحث بیرانوند با مدافعان پرسپولیس از جمله احمد زاده، اعتراض رضاییان به تعویض و مصدومیت انصاری به علت برخورد سنگ به سرش بود. این موضوع ها نشان می دهد که سرخپوشان پایتخت از لحاظ روحی و روانی آماده این بازی نبودند.
تیم پرسپولیس آخرین گل خورده اش در ۲۹ مهرماه مقابل ذوب آهن رقم خورد و در ۲۶ دقیقه به اندازه ۴ ماه در دربی پایتخت گل دریافت کرد. این موضوع نشان می دهد که پرسپولیس روز خوبی سپری نکرد.
به هر حال پرسپولیس دربی پایتخت را باخت اما زمان خوبی این شکست را پذیرا شد چرا که ۱۰ امتیاز با استقلال و ۶ امتیاز با تراکتورسازی فاصله با این تیمها  در جدول رده بندی دارد. براین اساس تیم پرسپولیس با شکسته شدن غرور کاذب بازیکنانش با قدرت بیشتری به مصاف حریفان بعدی خود می رود.
با این اوصاف باید دید برانکو برای درمان زخم های تیمش چه نسخه ای می پیچد؟
انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران جوان
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد