امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۰۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

۳xxhr-crop-c0-5__0-5-800x533-75

به گزارش تفکر جوان:

داود فنایی: پرسپولیس به برد در این بازی نیاز ندارد

پرسپولیس بازی سختی را در پیش دارد و هر دو تیم از شرایط روحی خوبی برخوردار هستند و این بازی به تمرکز بالا نیاز دارد، بازیکنان این تیم باید بدون کری‌خوانی در شبکه‌های مجازی بازی خوبی داشته باشند، کری‌خوانی را هرکسی بلد است و می‌تواند کری بخوانند.

پرسپولیس نیازی به برد در این بازی نیازی ندارد و می‌تواند با آرامش بازی کند اما استقلال حتما باید برنده این بازی باشد. این‌که حتما باید پرسپولیس یا استقلال برنده باشد را باید مربیان در نظر بگیرند که بازیکنانشان چگونه بازی کنند و به شرایط در جدول لیگ نیز بستگی دارد، این بازی باز داغ کری‌خوانی هواداران دو تیم است. امیدوارم که بازی خوبی را شاهد باشیم.

اردلان آشتیانی: پرسپولیس با برد دربی دل هواداران را شاد می‌کند

من فکر کنم امسال پرسپولیس تو شرایط بسیار مناسبی قرار دارد، چه از نظر تاکتیکی و چه بدنی با این که نفرات جوان وبسیار باتجربه هستند وتجربه لازم برای یک بازی بزرگ مثل دربی را دارند.

به نظر من با آمدن سروش رفیعی دست برانکو از لحاظ تنوع تاکتیکی بازتر شده  وتیم استقلال به نظر من روز سختی جلوی پرسپولیس دارد از آن طرف هم استقلال جوان شده و سه هفته بسیار خوب نتیجه گرفته ولی نفرات جوان استقلال تجربه بازی‌های بزرگ را ندارند، با این تفاصیل فکر کنم پرسپولیس میتواند ٢-٠ برنده بازی باشد وقهرمانی خود را با برد دربی شیرین‌تَر کند و دل میلیون‌ها هوادار عاشق رو شاد کند.

 

مهدی پاشازاده: بازی با تساوی به پایان خواهد رسید

شرایط هر دو تیم با توجه به بردهای چند هفته اخیرشان خوب است و از نظر روحی در شرایط خوبی قرار دارند. همه چیز برای یک بازی خوب مساعد است.

مهدی پاشازاده در ادامه با بیان اینکه طارمی از پرسپولیس و کاوه رضایی از استقلال شانس بیشتری برای گلزنی دارند، درباره نتیجه این دیدار عنوان کرد: من نتیجه این دیدار را یک – یک پیش‌بینی می‌کنم. شرایط پرسپولیس به گونه‌ای است که نباید این دیدار را ببازد چون هم اختلافش با تیم دوم کم می‌شود و هم استقلال به آن‌ها نزدیک‌تر می‌شود. استقلال هم در این مدت روند خوبی داشته و خودش را به مدعیان نزدیک کرده و در این شرایط یک امتیاز هم به دردش می‌خورد.

علی سامره: استقلال شانس برد مقابل پرسپولیس را دارد

پرسپولیس یک تیم خوب و سرحال است و مقتدرانه در بالای جدول قرار گرفته و طبیعی است که استقلال باید روز سختی را مقابل پرسپولیس پیش رو داشته باشد. به نظر من بازیکنان استقلال باید دو برابر پرسپولیسی ها بدوند و تلاش کنند تا بتوانند نتیجه مورد نظرشان را بگیرند. برانکو تیم کاملی را دور هم جمع کرده و در همه پست‌ها بازیکنان خوب و با کیفیتی دارد که در کنار هم خوب کار کردند و با هم چفت شده‌اند. نتایج این تیم هم نشان می‌دهد یکی از بهترین پرسپولیس‌های چند سال اخیر شکل گرفته و این موضوع کلا کار حریفان پرسپولیس را سخت می‌کند.البته با همه این اوصاف، استقلال هم شانس خوبی برای کسب نتیجه دلخواه در این بازی دارد.

 

بازی استقلال – پرسپولیس از حساسیت‌های زیادی برای بازیکنان و کادرفنی هر دو تیم دارد و بازیکنان که با یکدیگر دوست هستند اما در این بازی برای یکدگیر کری می‌خوانند، این بازی برای هواداران هم بسیار مهم است و هواداران هردو تیم نتیجه برد می‌خواهند و تا هفته‌ها بحث این بازی بین تماشاچیان داغ است و برای یکدیگر کری می‌خوانند.

چهل و هشتمین شهرآورد امروز برگزار می‌شود در شرایطی که پرسپولیس صدر نشین و استقلال در رده سوم جدول قرار دارد. استقلال در نیم‌فصل اول و اوایل نیم‌فصل دوم شرایط مناسبی در بازی‌ها نداشته اما در چهار بازی اخیر ثابت کرده که می‌توانند مثل استقلال قبل مدعی قهرمان باشد، استقلال بعد از بازی با السد و برد مقابل این تیم عربی پر ستاره خیلی شرایط روحی خوبی دارد و می‌تواند برنده دربی باشد.

از طرفی پرسپولیس با اختلاف زیادی نسبت به استقلال صدرنشین است و نیازی ندارد که در این بازی نتیجه بگیرد اما برانکو برای اثبات تیمش قطعا برنامه‌خاصی برای برنده شدن دارد و تمام تلاشش را می‌کند که پرسپولیس قهرمان زودهنگام لیگ برتر شود.

استقلال تهران – پرسپولیس؛ ساعت ۱۵:۰۰ در ورزشگاه آزادی تهران

تیم داوری: علیرضا فغانی – محمدرضا منصوری – سعید علی نژادیان – اشکان خورشیدی – ناظر: زاهد بحرینی

گلزنان:

استقلال: کاوه رضایی(۶ گل)، علی قربانی( ۵گل)

پرسپولیس: مهدی طارمی(۱۰ گل)، وحید امیری(۵ گل)

بازیکنان کلیدی استقلال

امید ابراهیمی

امید ابراهیمی در این روزها در بهترین فرم ممکن قرار دارد، او هم در کارهای دفاعی کاملا موفق است و هم وظیفه گلزنی اش را به خوبی انجام می دهد و آمادگی او باعث شده استقلال در هفته اخیر نتایج بسیار خوبی کسب کند. اما بسیار از کارشناسان اعتقاد دارند آمادگی بالای امید ابراهیمی به خاطر حضور بازیکنی مثل نورافکن در کنارش است، بازیکنی که در انجام وظایف دفاعی خود کاملا موفق است و همین مساله باعث شده ابراهیمی با خیال راحت در حملات استقلال شرکت کند.

کاوه رضایی

کاوه رضایی بازیکنی که البته غیبت او در دیدار با ماشین سازی با درخشش قربانی احساس نشد، برای بازگشت به ترکیب اولیه استقلال کار سختی ندارد و با توجه به شرایط جسمانی قابل قبولی که دارد از ابتدا در ترکیب استقلال برابر السد قرار بگیرد. رضایی که بازیکن محبوب منصوریان است در تمرینات استقلال پس از بازی با ماشین سازی بدون مشکل ظاهر شده تا سرمربی آبی ها برنامه های هجومی خود را دوباره با توجه به ویژگی های این بازیکن طراحی کند.

رضایی که مانند دیگر بازیکنان استقلال بعد از شروع نیم فصل دوم فرم بسیار خوبی را پشت سر می گذارند، یکی از بازیکنان تعیین کننده در دیدار امروز خواهد بود که می تواند در تعیین نتیجه بازی نقش پر رنگی داشته باشد.

مهدی رحمتی

مهدی رحمتی بی تردید با تجربه ترین بازیکن استقلال در بازی های بین المللی است، بازیکنی که با سال ها تجربه بازی در تیم ملی در بازی های لیگ قهرمانان آسیا هم سال ها برای سپاهان و استقلال بازی کرده و در این مدت نمایش درخشانی داشته است.

مهدی رحمتی تا حالا با پیراهن استقلال موفق شده ۷ کلین شیت و با پیراهن سپاهان ۳ کلین شیت به ثبت برساند و در بازی با السد به دنبال ثبت یازدهمین کلین شیت خود در بازی های لیگ قهرمانان آسیا است.

سید مهدی رحمتی کاپیتان و دروازه‌بان استقلال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر السد قطر در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا گفت: خیلی خوشحالم که عضو یکی از تیم‌های پرافتخار آسیا هستم. استقلال ایران، تیمی که دو بار قهرمان آسیا شده است.

وریا غفوری

وریا غفوری بعد از دیدار با نفت آبادان به سمت راست خط دفاعی آبی های تهرانی بازگشت و در این سه بازی نمایش بسیاری خوبی داشت. مدافع راست ملی پوش استقلال پس از بازگشت از مصدومیت سمت راست استقلال را به مانند ابتدای فصل بسیار فعال کرده و نمایش های قابل قبول او در این سمت باعث شده تا منصوریان نبود مگویان را احساس نکند و کار سختی برای نیمکت نشینی حیدری نداشته باشد.

غفوری در جریان بازی با ماشین سازی نیز با رفت و برگشت های پی در پی، روز بسیار خوبی را در سمت راست استقلال سپری کرد تا تجربه و توانایی او در آستانه دو دیدار حساس استقلال برابر السد و دربی دلگرمی بزرگ منصوریان باشد.

بازیکنان پرسپولیس

مهدی طارمی

مهدی طارمی، مهاجم پرسپولیس در هفته‌های اخیر نشان داده‌است که یکی از بازیکنان کلیدی است، طارمی نزدیک‌ترین مهاجم به آقای گلی است، او در چند مصاحبه اخیر خود گفته که قصد دارد امسال نیز مثل سال گذشته آقای گل شود.

طارمی در بازی تراکتور دو موقعیت خوب دیگر هم به دست آورد که نتوانست آنها را تبدیل به گل کند؛ یکی اواخر نیمه اول که باز روی پاس سروش تک به تک شد و توپش را اخباری مهار کرد، دیگری هم اواسط نیمه دوم که پاس عالی محسن مسلمان او را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت. شاید اگر این دو بخت گلزنی از دست نمی‌‍رفت، امروز طارمی به عنوان آقای گل لیگ شانزدهم شناخته می‌شد؛ عنوانی مشترک با ساسان انصاری ۱۲گله که اگرچه مدت هاست گل نزده اما همچنان برترین گلزن مسابقات این فصل لیگ برتر شناخته می‌شود.

وحید امیری

وحید امیری، هافبک گلزن پرسپولیس که در بازی تراکتور با ضربه سرش گل ۵ خود را به ثمر رساند. امیری حالا یکی از ستاره های تیم برانکو است؛ بازیکنی که سال گذشته با گلی که در ترکیب نفت تهران به ثمر رساند موجبات عدم قهرمانی پرسپولیس را فراهم کرد و امسال با حضور در ترکیب پرسپولیس یکی از نفرات مورد اعتماد و البته ارزشمند سرخپوشان پایتخت شده است.

سیدجلال حسینی

سیدجلال حسینی در فصلی که پرسپولیس همراه با علی دایی نائب قهرمان لیگ شده بود نیز نمایش های بسیار خوبی داشت و یکی از دلایل اصلی کسب عنوان دومی بود.

حالا پرسپولیس با حضور سیدجلال حسینی در ۲۰ هفته تنها ۵ بار گل خورده است؛ آماری که به خوبی نشان دهنده نقش تاثیرگذار کاپیتان قرمزپوشان تهرانی است.

پرسپولیس برابر تراکتورسازی نیز یکی از روزهای خوب سیدجلال حسینی بود و همانطور که در این عکس مشاهده می کنید، خودش یک تنه با دو دست از اعتراض سه بازیکن پرسپولیس به داور جلوگیری می کند تا نشان دهد به خوبی از وظایف یک کاپیتان واقعی آگاه است.

علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند در بازی با تراکتورسازی هم موفق شد دروازه تیمش را بسته نگه دارد و رکوردش را بیشتر از قبل شگفت‌انگیز و دست‌نیافتنی کند. این بازیکن بعد از بهبود مصدومیت دستش از هفته پانزدهم به قفس توری پرسپولیس برگشت و الان شش مسابقه است که گل نخورده. مرد شماره یک تیم ملی حالا نشان می‌دهد که به بهترین گلر ایران تبدیل شده و با حضورش، خیال خیلی از هواداران راحت است. بیرانوند اگرچه در بازی بزرگ با تراکتورسازی یکی، دو خروج بحث‌برانگیز داشت، اما همچنان عادت خوب خروج‌های حداکثری‌اش را حفظ کرده و با همین نقطه قوت، بسیاری از حملات روی دروازه تیمش را در نطفه خفه می‌کند. آیا او می‌تواند همین درخشش را تا پایان فصل یا حتی چند سال دیگر ادامه بدهد؟ فراموش نکنیم این دروازه‌بان خوش قدوبالا فقط ۲۴سال دارد و اگر از مسیر درست خارج نشود، سال‌ها فرصت هنرنمایی در فوتبال ایران را خواهد داشت.

سرمربیان دو تیم روز گذشته در کنفرانس خبری درباره تیم‌هایشان صحبت کردند بخشی از صحبت‌های این دو سرمربی را در زیر می‌خوانید:

برانکو: جوانان استقلال عملکرد خوبی به جا گذاشتند

برانکو، سرمربی پرسپولیس درخصوص تیم استقلال در نشست خبری گفت:  فضای این دربی کاملا متفاوت نسبت به دربی قبل است. چون هم استقلال و هم ما بعد از ۵-۶ برد متوالی به این بازی می آییم. استقلال که به لیگ قهرمانان آسیا راه یافته و باید به آنها بار دیگر تبریک بگویم و مطمئن هستم یک نمایش و جنگ ورزشی در پیش خواهیم داشت. هواداران پرشور دو تیم نیز در آن نقش خواهند داشت و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در روند بردهای اخیر باقی بمانیم و استقلال نیز این هدف را دارد. الان استقلال اعتماد بنفس خوبی دارد و نسبت به دربی قبلی وضعیت بهتری دارند و همه این بردهای اخیر و از جمله موفقیت برابر السد، تغییراتی در تیم با جوانگرایی داشتند و با انگیزه متفاوتی برای ما قرار خواهند گرفت و حق دارند نسبت به برد خوش بین باشند و این چیزی است که پیش بینی نسبت به بازی فردا امیدوار به عملکرد خوب دو تیم باشیم.

او درباره رکورد منصوریان در شکست ناپذیری برابر پرسپولیس اظهار داشت: من به رکوردها فکر نمی کنم. آنها بیایند یا نیایند و رکورد باشند یا نباشند من به بازی بعدی فکر می کنم و اینکه بهتر بازی کنیم و مطمئنا به برد فکر می کنم و این تنها هدف ماست.

سرمربی پرسپولیس در ادامه گفت: هم من و هم بازیکنانم برای استقلال احترام زیادی قائل هستیم. یک مثال کوچک بزنم، اگر انصاری رزرو آنها باشد. بارها شده که بازیکن سرنوشت ساز آنها در دربی های گذشته بود. همینطور کاوه رضایی و اسامی دیگر را نمی گویم. خیلی احترام برای آنها قائل هستم و نتایج اخیر آنها نشان دهنده این است. ما اما نشان دادیم تیم عالی داریم و فضای فوق العاده ای بین بازیکنانم وجود دارد و سزاوار این رده هستیم. از ابتدای فصل این مساله را صحبت کردم و اهداف مان را مشخص کردم و این را پنهان نمی کنیم و هر بازی مقابل تراکتور یا هر تیم دیگر در خانه یا بیرون فقط یک هدف داریم، برد، بازی خوب و در کنار هواداران شادی را عرضه کنیم. البته می دانیم همیشه امکان آن نیست اما این هدف همیشگی ماست.

او درخصوص بازی دربی اظهار داشت: بازی ای که واقعا نمی توان گفت معیار و قانون خاصی داشته باشد. تقریبا دو سال پیش که آمدم استقلال برای قهرمانی می جنگید و پرسپولیس برای بقا. آخرین بازی که کردم پرسپولیس در حال جنگ برای بقا استقلال را برد. منظورم این است که نمی توان گفت کدام تیم بهتر است و تیمی که بهتر است برنده خواهد بود. بازیکنان باید قلب داغ و ذهن خنک داشته باشند تا به نتیجه برسند.

منصوریان: استقلال در بازی رفت هم دست و پا بسته نبودیم

منصوریان، سرمربی استقلال درخصوص آنالیز پرسپولیس در جمع خبرنگاران توضیح داد: ما بعد از السد کار آنالیز را روی پرسپولیس گذاشتیم. کاملا این تیم را می شناسیم و نفر به نفر می شناسیم. ایده های برانکو برای ما قابل احترام است و ما با سروش و دیگر بازیکنان بازی نداریم و روی تمام بازیکنان باید کار کنیم.

او درباره بازی رفت اظهار داشت: سرمربی استقلال در خصوص عبور از حواشی و اتفاقات اخیر با مدیریتش گفت: ما در بازی رفت هم دست و پا بسته نبودیم. در تعداد موقعیت ها هم اگر توپ کاوه گل می شد شرایط عوض می شد و ما برنده بازی می شدیم. نسبت به قبل خیلی بهتر هستیم و از دربی رفت چند بازیکن تغییر یافته و دربی فردا ۵۰-۵۰ است. در عین حال که رقیب ماست با تمام احترامی که برای آنها قائلیم جایگاه آنها خیلی خوب است و ما می رویم که جایگاه را بهم بریزیم. در خصوص هجمه باید بگویم از شروع فصل بوده و جلوی السد هم گفتم وقتی سرمربی استقلال و پرسپولیس هستی نمی توانی از یک برد خوشحال باشی و بازی بعدی خیلی زود فرا می رسد. در بازی فردا باید باهوش و زیرک باشیم و آنها در طول این هفته خیلی خوب تمرین کرده است.

سرمربی استقلال درخصوص دربی گفت: دربی جای باتجربه هاست و این اعتقاد من هم هست. السد برای ما یک پیش دربی بود و بازیکنان باتجربه شده اند. دربی فضایش متفاوت است و هواداران ۵۰-۵۰ هستند. وقتی بچه هایم تنه شان به تنه ژاوی و بقیه ستاره های این تیم برخورد کرد خیالم راحت شد و آنها نیز باتجربه شده اند.

چهارمین قضاوت علیرضا فغانی در دربی

از شانزدهم فروردین چهل و هفت که عبدالله موزون سوت آغاز اولین دربی پایتخت به صدا درآمد تا به امروز که هشتاد و سه بازی بین سرخابی ها انجام شده، سی وهشت دربی توسط داوران خارجی سوت زده شده و چهل و پنج بازی توسط داوران ایرانی.

به خاطر برگزاری دربی، نکات داوری مربوط به دربی را با هم مرور می کنیم:

نکته یک: قبل از انقلاب قضاوت دربی بین داوران ایرانی وخارجی دست به دست می شد، اما بعداز انقلاب و تا دربی چهلم ، قضاوت دربی را داوران ایرانی به عهده گرفتند، از ششم مرداد ۷۴ تا بیست وپنجم بهمن ۸۷،  بیست وشش دربی را داوران خارجی قضاوت کردند. از دربی شصت وششم به بعد داوران ایرانی قضاوت را به عهده گرفته اند.

نکته دوم: محسن ترکی با هفت بار قضاوت دربی رکورددار است ، بعداز او محمدصالحی با پنج بار قضاوت نفر دوم است .مظفری زاده و فغانی با سه قضاوت در رده بعدی هستند که فردا فغانی به چهار قضاوت خواهد رسید.

نکته سوم: بهادرخان ازپاکستان اولین داور خارجی دربی بوده و سعد کمیل از کویت اخرین داور خارجی بوده است.

نکته چهارم:داوران آلمانی با شش بارقضاوت و داوران سوری با پنج بار قضاوت رکوردداران داوران خارجی دربی هستند.

داوران داربی ۸۴: امیدواریم ادامه دهنده راه شهدا باشیم

داوران داربی ۸۴ اعلام کردند: سی امین سالروز شهدای چوار ایلام را گرامی می‌داریم و امیدواریم همه ما ادامه دهنده ‏راه شهدا باشیم.‏ علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری، سعید علی نژادیان و اشکان خورشیدی داوران ‏دیدار هشتاد و چهارمین شهرآورد پایتخت ضمن ابراز رضایت از نامگذاری داربی ۸۴ به نام شهدای چوار اعلام کردند: سی‌امین سالروز شهدای چوارایلام را گرامی می‌داریم و امیدواریم همه ما ادامه دهنده راه شهدا باشیم‎.‎

علیرضا فغانی با ابراز همدردی با خانواده شهدای چوار افزود: بسیار متاسفیم که مسابقه ۲۳ بهمن سال ۶۵، با سوت داور مسابقه پایان ‏نیافت و حتی داور عزیز مسابقه نیز به شهادت رسید.

انتهای پیام/نوآوران

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد