امروز

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۴۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

۹۹۵۱۵۰_۵۱۲

به گزارش تفکر جوان،  به نقل از پایگاه ای.بی.سی در گزارشی نوشت: این امر که دونالد ترامپ بخواهد توافق هسته‌ای با ایران را مورد بازنگری قرار دهد غیرممکن خواهد بود و اینگونه موضع‌گیری در برابر ایران برای آمریکا مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.

به نوشته این پایگاه، ایران در روز ۲۷ ژانویه آزمایش موشک بالستیک انجام داده و ترامپ نیز در واکنش به این اقدام، تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد  اما با این حال کاخ سفید نیز  اذعان کرد که این اقدام ایران نقض قطعنامه شورای امنیت و برجام نیست.
«راجر شاناهان» کارشناس منطقه‌ای اندیشکده «لوی» استرالیا در این باره می‌ گوید که توافق هسته‌ای با ایران یک توافق چند جانبه است که چند کشور با ایران امضا کرده‌اند و تنها آمریکا نیست که این توافق را با ایران امضا کرده و ترامپ قادر نخواهد بود که این توافق چند جانبه با ایران را مورد بازنگری قرار دهد.
این تحلیلگر در ادامه می‌نویسد: شاید ترامپ بتواند توافق هسته‌ای را مورد بازنگری قرار دهد اما این بازنگری به امضای تمامی طرف‌های حاضر در این توافق نیاز خواهد داشت و من فکر نمی‌کنم که این کشورها حاضر به همکاری با ترامپ در بازنگری توافق هسته‌ای باشند.
شاناهان افزود: بنابراین من فکر نمی‌کنم که تغییری در برجام ایجاد شود و سختگیری‌های دولت ترامپ در قبال توافق هسته‌ای، اساسا اثری بر روی برجام داشته باشد.
وی در ادامه می‌گوید: با این وجود سخنان ترامپ در مورد ایران نشان دهنده یک تغییر موضع در قبال ایران است که این امر باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای آمریکا در آینده می شود.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد