امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۷:۰۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

۲۳۴۲۶۱۱

به گزارش تفکرجوان، عبدالقاسم غوابش ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از یک دی ماه سال گذشته تا ۳۰ آبان ماه امسال چهار شرکت درخواست مجوز سرمایه گذاری داشتند. سرمایه گذاران از شرکت های عراق، اتریش، ونزوئلا و امارات بودند.

وی خبر داد: استان خوزستان با جذب سرمایه گذاری ۳۶۹ میلیون دلاری در زمینه جذب سرمایه گذاری های خارجی بعد از استان های خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان و تهران مقام پنجم را دارد.

معاون اقتصادی امور اقتصاد و دارایی خوزستان تصریح کرد: چهار سرمایه گذاری خارجی در شهرهای مختلف استان خوزستان انجام می شود. انرژی پاک در امیدیه، مجتمع دوقلو و طرحی در زمینه فرآورده های پتروشیمی در دزفول و در نهایت طرحی دیگر در زمینه فرآورده های پتروشیمی در منطقه آزاد اروند این پروژه های سرمایه گذاری خارجی در خوزستان هستند.

غوابش بیان کرد:‌ خوزستان ۲۰۸ فرصت معادل ۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار تعریف شده دارد. آب و برق ۱۶ فرصت، ۱۲ فرصت آب و برق، فرودگاه پنج، جهاد کشاورزی ۱۳، میراث فرهنگی هفت، پتروشیمی ماهشهر، صنعت و معدن خوزستان ۴۰، شرکت شهرهای صنعت ۳۰ و شهرداری اهواز ۱۰ فرصت دارد.

وی عنوان کرد:‌ اداره اقتصاد و دارایی یک مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی از قبل و بعد انجام سرمایه گذاری در کنار سرمایه گذار خواهد بود.

معاون اقتصادی امور اقتصاد و دارایی خوزستان در پایان خبر داد:‌ در خوزستان سه میلیون و ۱۲۴ هزار و ۸۳۹ نفر مشمول استفاده از سهام عدالت شده اند.

انتهای پیام / ایرنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد