امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۰۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

۸۲۴۲۱۸۲۲-۷۱۳۹۶۵۳۰

به گزارش تفکر جوان، علیرضا شکرخدایی با بیان اینکه شستشوی تجهیزات برقی ناشی از گردو غبار ضروری است اظهارکرد: شستشوی این دستگاه ها با توجه به حجم بالای تعداد ترانس های برق منجر به قطع چند ساعته برق می شود.
وی در باره دلیل قطع برق روز چهارشنبه در برخی از مناطق شهر اهواز افزود: این قطعی برق به دلیل شستشوی ترانس ها و تجهیزات برق در پی توفان گردو غبار چند روز پیش بوده است.
وی ادامه داد: در سطح شهر اهواز ۱۳هزار دستگاه ترانس روشنایی مناطق را تامین می کند که با توجه به حجم بالا و نزدیک شدن به فصل گرما و لزوم سرعت در کار شستشو، به ترتیب برق مناطق اهواز قطع می شود و متناسب با حجم ترانس های موجود در آن منطقه زمان قطع برق متغیر است.
شکر خدایی اظهار کرد: برای شستشوی تجهیزات برق در شهر اهواز از خودروهای آتش نشانی شهرهای دیگر خوزستان نیز به کارگیری شده است.
به گزارش تفکر جوان از صبح تا ظهر روز چهارشنبه برق مناطق پردیس، شهرک دانشگاه، فرهنگ شهر، نیوساید، بیمارستان ابوذر، میدان شهید بندر(چهارشیر)، زیتون کارمندی ، مناطق کوی نفت، جاده ساحلی تا آخر آسفالت و گلف اهواز قطع شد.
گفتنی است وقوع توفان گرد و غبار در ۹ بهمن امسال در برخی شهرهای خوزستان از جمله اهواز که ذرات معلق در هوا تا ۶۶ برابر حد مجاز اعلام شد، موجب قطعی آب و برق و نیز تعطیلی مدارس در این شهر شد.
نشستن گردوغبار بر روی ترانس ها و مقره ها به همراه رطوبت،موجب حالت عایق مانندی روی تاسیسات برق شده و موجب قطع برق می شود.
آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد امروز هیچ واحد آموزشی به دلیل قطعی برق تعطیل نشده است.

انتهای پیام/ایرنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد