امروز

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۵۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

۸۲۴۱۹۹۳۴-۷۱۳۹۲۴۰۲

به گزارش تفکر جوان در این مستند،آبیاری سنتی اراضی کشاورزی پیش از ساخت شبکه آبیاری دز ،ویژگی های فنی شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی و نتایج اقتصادی حاصل از ساخت این شبکه های آبیاری مدرن با استفاده از تصاویر آرشیوی و جدید به تصویر کشیده شده است.
در این مستند علاوه بر استفاده از تکنولوژی های پیشرفته فیلمبرداری از تصاویر هوایی با استفاده از پهپاد بهره گرفته شده است.
این کار برای اولین بار در شبکه های آبیاری شمال خوزستان صورت گرفته که از زوایای منحصربفردی تهیه شده و قابلیت های شبکه های آبیاری مدرن را به نمایش می گذارد.
مستند معرفی شبکه های آبیاری شمال خوزستان با عنوان vital artery (شریان حیات) در مدت ۱۰ دقیقه به کارگردانی مسعود پرموز و تصویربرداری و تدوین مهران سامانی و مصطفی شریف و گویندگی متن لیلا حسنپور جهت آشنایی بازدیدکنندگان خارجی در روابط عمومی شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان تهیه و تولید شده است .
این فیلم برای اولین بار در بازدید اخیر سفیر هندوستان از سد تنظیمی دز به نمایش درآمد و مورد تحسین وی و همراهان قرار گرفت.
نسخه فارسی این مستند تابستان امسال با عنوان شریان حیات به مدت ۱۱ دقیقه تولید شده بود.
شبکه آبیاری دز یکی از بزرگترین و مدرن ترین شبکه های آبیاری کشور است که به دلیل ویژگی های فنی و آموزشی آن مورد توجه بسیاری از متخصصان ،دانشجویان و گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/ایرنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد