امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۴۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۵۰۵۰۶۱۲۰۹۴۸۵۱۷۸۲۳۰۰۵۴

به گزارش تفکر جوان، علی‌عسگر ظاهری عبده‌وند با اشاره به اجرای طرح ۵۵۰۰ هزار هکتاری کشاورزی در استان خوزستان اظهار داشت: تا قبل از اینکه بنده نماینده مجلس بشوم هیچ سهمی از این طرح به شهرهای بالا دست خوزستان یعنی شهرهایی مانند ایذه، باغملک، هفتگل، لالی، اندیکا و مسجدسلیمان اختصاص داده نشده بود که با پیگیری‌های انجام شده ۲ هزار هکتار از مزارع مناطق یادشده به این طرح ملحق شد.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که نمایندگان حوزه انتخابیه ایذه و باغملک و حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا انجام دادند بیش از ۴۲ هزار هکتار حق برداشت آب از سدهای مختلف خوزستان گرفته شد.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرار است آب سد کارون ۳ مزارع شهرستان‌های ایذه، باغملک و هفتگل را زیرپوشش قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در طرح اولیه ۲ هزار هکتار از مزارع هفتگل توسط آب سد کارون ۳ آبیاری می‌شوند، بیان کرد: آب مورد نیاز مزارع شهرستان لالی و بخشی از زمین‌های کشاورزی مسجدسلیمان نیز از سد گتوند تامین می‌شود.

 ظاهری عبده‌وند با تاکید بر این نکته که آب مورد نیاز اراضی شهرستان اندیکا نیز از سد شهید عباسپور تامین خواهد شد، تصریح کرد: قرار شد طرح نهایی آبیاری مزارع این ۶ شهرستان تهیه شود ولی شهرستان‌های ایذه و باغملک از قبل مطالعاتی انجام شده بود که ادامه خواهد یافت.

نایب رئیس نمایندگان خوزستان خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا هیچ گونه مطالعه‌ای حتی بر روی خاک انجام نشده بود ولی این کار آغاز شده و به زودی به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/تسنیم

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد