امروز

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۰۰ قبل از ظهر

سایز متن   /

۵۴۳۳۹۷۹_۴۳۴_۴۰x30

به گزارش تفکر جوان، بهرام قاسمی در نشست خبری این هفته خود در جمع اهالی رسانه با بیان اینکه در مورد برگزاری اجلاس ژنو پیش‌بینی دقیقی نداریم، گفت: با شرایطی که در پیش خواهد بود تصمیم می‌گیریم در ژنو چگونه عمل کنیم.

وی کرد: در مورد سوریه تأکید می‌کنم که سرنوشت مردم این کشور و نوع حکومت را خودشان تعیین می‌کنند و ما هم از تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه حمایت می‌کنم و نهایتاً استقرار صلح، ثبات و امنیت، ایده آل و خواست مردم است.

قاسمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت ترامپ می‌خواهد با طرح برخی مسائل ایران را به سمت نوعی عصبانیت در عرصه بین‌المللی بکشاند، راهکار دستگاه دیپلماسی در مقابل چنین نگاهی چیست، گفت: آنچه به مسائل داخلی ایران و بحث موشکی مربوط می‌شود موضعی است که به دولت و حاکمیت و مردم ایران برمی‌گردد و ما در مورد مسائل و منافع کشورمان خودمان تصمیم می‌گیریم و نیازی به مشورت و صحبت با دیگران نداریم.

وی افزود: آنچه از دولت جدید آمریکا بر می‌آید نشان می‌دهد که هنوز تا استقرار کامل فاصله دارد و به شکل قابل قبولی که انتظار می‌رود ثبات ندارد، لذا صحبت‌هایی که مطرح می‌شود ضدالنقیض است و با سخنان دیگر سیاستمداران آمریکایی تطابق ندارد و برخی از این صحبت‌ها به صورت خصمانه و تهدید آمیز مطرح می‌شود که ما از آن تعجب نمی‌کنیم و خیلی هم برایمان مهم  نیست، چرا که بیش از سه دهه حاکمیت‌های مختلف در آمریکا از به اینگونه سخنان و صحبت‌ها عادت کرده‌ایم و معتقدیم واقعیت‌ها خودشان را در زمان مناسب تحمیل خواهند کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: منتظریم وضعیت کمی جلوتر برود تا بتوانیم ارزیابی دقیق‌تری از دولت آمریکا داشته باشیم؛ بنابر این صبر می‌کنیم تا ببینیم دولت آمریکا می‌خواهد در مورد مسائل داخلی خودش، اروپا و جهان چگونه رفتار کند.

قاسمی با بیان اینکه موضوع منع ورود ایرانیان به آمریکا موجى از مخالفت‌ها را در این کشور ایجاد کرده است، تصریح کرد: پیش بینى نمی‌کنم این موضوع توسط ترامپ رفع خواهد شد یا دستگاه قضایی آمریکا، اما مطمئنیم به جایگاه رییس جمهور جدید آمریکا ضربه وارد کرده است.

وی درباره حضور مقام‌های کویتی در ایران گفت: حضور آنان برای میانجی‌گری نبود بلکه فرصتی برای مذاکره و تبادل نظر و پاسخی به سفر دکتر ظریف در سال گذشته به این کشور بود.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد