امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۳۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

۵۸۰۷۲۶۹_۱۹۱

به گزارش تفکر جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه اختصاصی با شبکه فاکس نیوز گفت مایه شرمساری است که ما چنین توافقی با ایران داشتیم.

در این مصاحبه خبرنگار فاکس نیوز پرسید: اجازه دهید درباره ایران صحبت کنیم. آیا فکر می‌کنید ما در مسیر برخورد با این کشور قرار داریم؟
دونالد ترامپ گفت: «من فکر می کنم این بدترین توافقی بود که تاکنون دیده ام درباره آن مذاکره شد. من فکر می کنم این توافقی بود که هیچ گاه نباید درباره آن مذاکره می شد.»
مجری فاکس نیوز گفت: توافق هسته‌ای؟
رئیس جمهور آمریکا گفت: دقیقا. توافقی که دولت اوباما آن را ایجاد کرد. من فکر می کنم مایه شرمساری است که ما چنین توافقی داشتیم و مجبور شدیم توافقی مانند آن را امضاء کنیم در حالی که هیچ دلیلی برای انجام این کار نبود و اگر بخواهید این کار را انجام دهید باید توافق خوبی داشته باشید.
دونالد ترامپ افزود: ما یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار نقد به آنها دادیم که بی‌سابقه است، این پول را تحویل دادیم و هیچ دلیلی برای آن نداشتیم.
مجری پرسید آیا این احتمال وجود دارد شما آن را پاره کنید؟
رئیس جمهور آمریکا  در اظهاراتی گستاخانه درباره کشورمان گفت: ما خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتاد. من می توانم بگویم که ما قصد داریم ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد: آنها  هیچ توجهی به کشور ما ندارند. آنها «کشور شماره یک تروریستی» هستند. آنها در حال ارسال پول و تسلیحات به همه جا هستند و شما نمی توانید این کار را انجام دهید.
دونالد ترامپ افزود: من هرگز درباره اقدامات نظامی حرف نمی زنم. من همواره از رئیس جمهور اوباما به خاطر این که اعلام کرد می خواهیم به موصل برویم، انتقاد کردم. آنها اسم و تاریخ را دادند. من نمی توانم این را باور کنم.
مجری پرسید آیا موضع شما درباره ایران سرسختانه نیست ؟
دونالد ترامپ گفت: من سرسخت نیستم. من فکر می کنم آنها کاملا به کشور ما بی‌اعتنایی می کنند و من این توافق را درک می کنم. اگر آنها می گفتند بسیار خوب ما اکنون با یکدیگر هستیم، با این توافق مشکلی نداشتم، اما این دقیقا برعکس است. مثل این که آنها جسور شده اند. آنها هواپیماهای ما را تعقیب می کنند، دور کشتی‌های ما را با قایق های کوچک خود می گیرند و آنها احترام (به ما) نمی گذارند؛ زیرا آنها باور نمی کنند کسی بتواند اینقدر احمق باشد که بتواند چنین توافقی حاصل کند.
انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران جوان
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد