امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۷:۵۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

۸۲۱۵۸۸۰۱-۷۰۸۸۲۲۸۵

به گزارش تفکر جوان، غلامرضا شریعتی در نشست با فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان که امروز، ۱۷ بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: کاهش بودجه عمرانی دولت به ۱۰ درصد می‌تواند باب خیری باشد تا دولت پای خود را از اقتصاد عقب بکشد و دیگر توانایی نداشته باشد تا خود میدان‌دار اقتصاد باشد و بخش خصوصی را در گوشه‌ای نگاه دارد.

وی افزود: ما باید امور را به دست مردم دهیم و مسائل حاکمیتی را بر عهده بگیریم. سلامت مردم و آموزش مردم اهمیت دارد و باید مسائل غیرحاکمیتی را به آن‌ها واگذار و در جهت تسهیل امور تلاش کنیم.

شریعتی با بیان این‌که در مقطع ۱۴، ۱۵ ساله اخیر، استان رشد کرده و تولید ناخالص داخلی استان رو به افزایش بوده است، تصریح کرد: بررسی و کاوشی در سال‌های ۸۱ تا ۹۴ نشان می‌دهد که استان در زمینه اشتغال‌زایی با یک روند رو به رشد مواجه بوده است و بر اساس آنچه آمار نشان می‌دهد در بخش‌هایی مختلف شاهد رشد بوده‌ایم؛ چه با نفت و چه بدون نفت.

وی عنوان کرد: بودجه عمرانی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان و حدود ۱۵ درصد از کل بودجه کشور است و این بیانگر آن است که بودجه عمرانی در سال‌های اخیر از ۷۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است و البته در بهترین شرایط ۲۵ هزار میلیارد تومان از این ۵۰ هزار میلیارد تومان محقق خواهد شد.

شریعتی بیان کرد: بخش دولتی نیز انعطاف‌پذیری و یا چابکی لازم را ندارد تا متناسب با شرایط روز خودش را فوری وفق دهد اما بخش خصوصی این توان را دارد تا خود را به سرعت با شرایط روز وفق دهد.

وی اظهار کرد: باید از بخش خصوصی حمایت کرد و از سرمایه‌گذارانی که در این زمینه ورود می‌کنند، استقبال و شرایط را فراهم کرد تا آن‌ها بتوانند با خیال راحت به سرمایه‌گذاری بپردازند و موانع را از مقابل آن‌ها برداشت.

شریعتی افزود: باید اقداماتی انجام داد که شاهد رشد باشیم و در این زمینه مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی، اقتصاد درون‌زا و تولیدمحور را پیشنهاد کرده‌اند که باید مورد توجه قرار گیرد و با تکیه بر داشته‌های داخلی، تکنولوژی‌ها، طراحی‌ها و مسائل دانش‌بنیان و تأکید بر آنچه در داخل است می‌توان این اهداف را محقق کرد.

انتهای پیام/ایسنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد