امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۱:۵۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان ؛ معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در واکنش به پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی در کشور با بیان این‌که بیشترین نرخ بیکاری به جوانان اختصاص دارد نه به بازنشستگان گفت: اشتغال جوانان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

رضا میرانی اظهار کرد: در هر شغل متناسب با مقتضیات و شرایط آن باید یک سن بازنشستگی خاصی تعریف شود. مثلا در مشاغل اداری که فرد تمام کارها را پشت میز خود انجام می‌دهد، باید سن بازنشستگی خاصی تعریف شود و مشاغل اجرایی و یدی نیز باید سن بازنشستگی خاص خود را داشته باشد.

 

وی افزود: بنابراین سن بازنشستگی به نوع شغل بستگی دارد و نمی‌توان برای تمام مشاغل یک سن واحدی را برای بازنشسته‌شدن در نظر گرفت و باید توجه داشت که اکنون بیشترین نرخ بیکاری به قشر جوان جامعه اختصاص دارد نه به بازنشستگان.

 

میرانی با بیان این‌که نداشتن برنامه برای بازنشستگان مشکل اساسی ما در رابطه با این قشر است، بیان کرد: افراد در تمام دنیا پس از رسیدن به سن بازنشستگی با استفاده از پس‌اندازهای خود به تفریح و برنامه‌هایی که دولت‌ها برایشان در نظر گرفته است، می‌پردازند و درست نیست زمانی‌که فرد ۷۰ سال عمر می‌کند تا ۶۵ سالگی او را به کار گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: برای بهره‌گیری از تجارب بازنشستگان به جای افزایش سن بازنشستگی می‌توان اقدامات دیگری انجام داد. صندوق بازنشستگی کشور به علت این‌که درآمدی ندارد، در توجیه پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی، استفاده از تجارب بازنشستگان را مطرح می‌کند اما در حقیقت با مطرح‌کردن این پیشنهاد قصد کاهش هزینه‌های خود را دارد.

منبع : ایسنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد