امروز

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۵۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

۹۸۷۳۵۷_۴۰۴

به گزارش تفکر جوان، به نقل از خبرگزاری میزان، رزمایش پدافندی سپاه با هدف “نمایش اقتدار، هوشمندی و آمادگی های همه جانبه دفاعی برای مقابله با هرگونه تهدید” و شعار “همت جهادی، اراده ایرانی، اقتدار انقلابی، تحقیر تحریم و تهدید” در وسعت ۳۵ هزار کیلومتر مربع برگزار می شود.
 در مرحله اصلی رزمایش “مدافعان حریم ولایت” نیروی هوافضای سپاه انواع سامانه های راداری و موشکی که به همت متخصصان و دانشمندان توانمند کشورمان طراحی و ساخته شده است، بکارگرفته شد.
بنابراین گزارش ، این سامانه ها شامل ” سامانه موشکی سوم خرداد”، ” سامانه موشکی طبس”، “سامانه موشکی صیاد ۲” و نیز سامانه ای راداری برد بلند “قدیر”،  سامانه راداری برد متوسط “مطلع الفجر” و سامانه راداری “رعد” و “کاوش”، است.
بخشی از ویژگی های سامانه های موشکی و راداری بکارگیری شده در رزمایش پدافندی سپاه به این شرح است:
سامانه موشکی سوم خرداد
سامانه پدافندی بومی با برد ۷۵ کیلومتر و ارتفاع ۳۰ کیلومتر با قابلیت درگیری همزمان با چندین هدف متخاصم با سطح مقطع راداری پایین و فناوری مقابله با جنگ الکترونیک با پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا
سامانه موشکی سوم خرداد چابک، متحرک و با قابلیت تحرک پذیری بسیار بالا
سامانه موشکی طبس 
سامانه پدافندی بومی با برد ۶۰ کیلومتر و ارتفاع ۳۰ کیلومتر برای مقابله با انواع اهداف متخاصم و مقابله با جنگ الکترونیک با تکنولوژی روز دنیا است؛ سامانه طبس چابک، متحرک با قابلیت تحرک پذیری بالا قادر به رهگیری اهداف و نیز تولید آسان می باشد.
سامانه موشکی صیاد ۲ 
سامانه موشکی بومی با برد ۷۵ کیلومتر و ارتفاع ۳۰ کیلومتر با قابلیت درگیری همزمان با چندین هدف متخاصم با سطح مقطع راداری پایین و پنهان کار می باشد؛ این سامانه موشکی با قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک به دست محققان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده است.
رادار برد بلند قدیر 
سامانه راداری سه بعدی برد بلند جهت کشف و ردگیری تهدیدات هوایی تا برد ۱۱۰۰ کیلومتر، این سامانه راداری قابلیت کشف و ردگیری ریزپرنده ها و اهداف پنهان کار را دارار می باشد.
رادار مطلع الفجر
سامانه راداری برد متوسط جهت کشف و ردگیری تهدیدات هوایی در برد ۵۰۰ کیلومتر است؛ سامانه راداری مطلع الفجر قابلیت کشف و ردگیری انواع هواپیما و پهپاد را دارد.
سامانه راداری کاوش 
سامانه راداری سه بعدی برد کوتاه جهت کشف و ردگیری تهدیدات هوایی در برد ۱۵۰ کیلومتر و ارتفاع پست می باشد؛ این سامانه راداری قابلیت کشف و ردگیری اهداف هوایی ارتفاع پایین و موشک های کروز را دارد.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد