امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۴:۲۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

gmg3g-crop-c0-5__0-5-800x533-75

به گزارش تفکر جوان، بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسشی در این باره که آیا در واکنش به آزمایش موشکی اخیر ایران گزینه‌های نظامی را نیز مدنظر قرار می‌دهد، این اظهارات را مطرح کرد.

چنانچه شاهدیم با توجه به واکنش های فعلی ترامپ و دوران کاندیداتوری که در پیش گرفته است با موجی از مخالفت و نفرت حتی در بین هم حزبی‌های خودش مواجه شده است.

عملکردهای نادرستی که ترامپ در پیش گرفته است نمی تواند به اجمال جهانی را تشکیل دهد . چرا که در دنیای ارتباطات جهانی رهبران سیاسی دیگر نمی توانند چهره  واقعی خود را در پشت پرده پنهان کنند به طور حتم آنها با هر عملکرد ضد انسانی و ضد قانون با واکنش دنیا روبرو خواهند .

در این بین ترامپ هم یکی از رهبران دغل باز جهان است که با ریا و شعارهای بی جهت رئیس جمهور امریکا شد و با ایده نژاد پرستی بر علیه ایران و مسلمانان جهان تاخته است.

در رابطه با این موضوع که ترامپ چقدر می‌تواند شعارهای خود را عملی کند و چقدر می‌تواند با کشور های دیگر تعامل کند، همچنین اروپا که جزء دوستان نزدیک آمریکا بوده است امروز می‌بینیم بسیاری از رهبران اروپایی در مخالفت با ترامپ سخن می‌گویند و اگر رهبری هم با ترامپ همراهی می‌کنند بیشتر از سر منافع است ؛ با کارشناسان بین الملل به بررسی پرداختیم.

 

شعارهای ترامپ عملی نخواهد شد

حسن هانی‌زاده ، کارشناس مسائل بین‌الملل در رابطه با واکنش های اخیر رئیس جمهور وقت امریکا  گفت : دونالد ترامپ یک سفید پوست آمریکایی و نژادپرست است که می خواهد هژمونی آمریکا را بازسازی کند . با توجه به اینکه ۳۰ درصد جامعه آمریکا را رنگین‌پوستان و مهاجرین تشکیل می‌دهد. اقدامات تهاجمی ترامپ علیه مسلمانان و مهاجران می‌تواند جامعه آمریکا را دچار چالش جدی امنیتی کند. ترامپ به‌جای بازسازی هژمونی آمریکا این کشور را با یک بحران داخلی وسیع مواجه خواهد کرد.

هانی زاده در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران در طول یک سال گذشته همواره همه مسیرهای اعتماد‌سازی را طی کرده است بنابراین تهدیدهای ترامپ عملی نخواهد شد.

این کارشناس بین المللی در رابطه با واکنش ترامپ به آزمایش موشکی ایران بیان کرد: آزمایش موشکی ایران هیچ رابطه ای با توافقنامه هسته ای ندارد و نقض یک جانبه این توافقنامه از سوی آمریکا نقض آشکار قوانین بین‌المللی است . درچنین شرایطی اگر ایران نیز عکس العمل متقابلی ازخود نشان دهد و برجام را نادیده بگیرد قطعا افکار عمومی جهان این حق را به ایران خواهد داد که فعالیت هسته‌ای خود را به دوران قبل از توافقنامه برجام بازگرداند.

هانی زاده در ادامه افزود : واکنش های ترامپ ثابت می‌کند که وی به شدت تحت تاثیر لابی صهیونیستی است.

این کارشناس سیاسی در کلام آخر گفت: شعارهای ترامپ نه تنها عملی نخواهد شد بلکه عملکرد ترامپ به نفع آمریکا نیست. چنانچه دیده شد در وهله اول با واکنش شدید امریکاییها و دیگر کشورهای توافق روبرو شد و از طرفی سیاست بین الملل ایران باید در برابر شعارهای ترامپ اقدام اساسی را به ثمر برساند.

 

با اتحاد انقلابی کشور و حمایت ملت های آرمان خواه جهان می توان در مقابل امریکا ایستاد

محمدنعیم امینی فرد ، نماینده مردم ایرانشهر و سرباز در مجلس شورای اسلامی، گفت: اظهارات ترامپ همچون شعارهای تبلیغات انتخاباتی او ، تند و تیز است ، اما ایران بر سر توافق هسته ای خود برقرار است .

او در ادامه افزود: ایران تاکنون بر مبنای توافق هسته ای طرفین حرکت کرده است با توجه به روندی که امریکا در پیش گرفته است بعضاً دیده می شود کنگره دنبال این است که تحریم های غیر هسته ای موشکی را اعمال کند. این موارد نشان دهنده نقد صریح برجام است.

این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: ایران در مقابل هر عمل ترامپ باید واکنش جدی نشان دهد .

امینی فرد ، راجع به آینده ایران در روابط بین الملل اظهار کرد: گفتمانی که ترامپ در پیش گرفته است گفتمان جنگ سالاران و سرمایه دارانی است که دنبال جنگ افروزیند . قطعاً لابی صهیونیستی در دوران جدید قدرت بیشتری دارد.

او در ادامه گفت: در چنین شرایطی سیاستمداران ایرانی باید هوشیاری انقلابی خود را حفظ کنند و قطعاً می توانند روی افکار عمومی جهان تأثیر بگذارند.

این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: با اتحاد انقلابی کشور و حمایت ملت های جهان که همگی آرمان های صلح گرایانه دارند ؛می توان در برابر تصور غلط امریکا که فکر می کند بعد از فرو پاشی اتحاد جماهیر شوروی در جهان تک قطبی شده است، ایستادگی کرد و این فکر اشتباه را در ذهن جهانیان درست کرد.

 

شعارهای ترامپ در شأن یک رئیس جمهور نیست

اصغر سلیمی ، نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، گفت: پرستیژ ترامپ به طور کل به یک رئیس جمهور نمی خورد به نظر من او بهتر بود یک گانگستر امریکایی می شد. عملکرد و شعارهای ترامپ در شأن رئیس جمهور یک کشوری که ادعای قدرتمندی دارد ، نیست.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: با این که اکثر نخبگان ،دانشمندان ، سرمایه داران و کارآمدان امریکایی، ایرانیان مقیم آن جا هستند ، اما  ترامپ هنوز بر تخت سلطنت ننشسته، ضد ایرانی رفتار می کند .

او در ادامه افزود: عملکردهای ترامپ نشان می دهد که امریکا دو وجهی دارد که هر دو  روی یک سکه اند؛ یکی مثل اوباما که با پنبه سر می برد و دیگری مثل ترامپ با شمشیری که به دست گرفته خود را نشان می دهد ، اما در واقع عملکرد هر دویکی است. به گونه ای که اگر به یاد داشته باشید اوباما هم در زمان خود بیان می کرد که «همه گزینه ها روی میز است » .

سلیمی در ادامه گفت: امریکا از اول انقلاب تاکنون این شعارها را می دهد ، اما ایران با تمام شرایط ایجاد شده به خاطر دفاع از کیان ملی کار خود را ادامه داده است .

در حال حاضر نیز ایران از تمام جهات علمی ، تکنولوژی و موارد دفاعی در سطح دنیا حرفی برای گفتن دارد و قطعاً امریکاییها می دانند که اگر علیه ایران بخواهند کوچکترین اقدامی انجام دهند با واکنش سریع و همه جانبه ایران روبرو خواهند شد .

او در ادامه افزود: ترامپ با عملکرد خود نظر دیگر کشورهای دنیا را هم از دست داده و در انزوا مانده است. تا جایی که افراد نخبه و صاحب نظر امریکایی نیز علیه ترامپ قد علم کرده اند.

او در حرف آخر گفت: ایران در مسیر توسعه از هیچ کشور و قدرتی ترسی ندارد و تا آخر در برابر واکنش های جهان خواهد ایستاد.

انتهای پیام/نوآوران

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد