امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۰:۴۹ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۴۸۹۹۵

به گزارش تفکر جوان، آیت الله محمدحسین احمدی شاهرودی در همایش روزجهانی تالاب‌ها که امروز(۱۴ بهمن ماه) در اهواز در حال برگزاری است، با اشاره به آیات قرآنی در زمینه نعمت آب و اهمیت حفظ این نعمت، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم افرادی را که نسبت به این نعمت کفران و آن را آلوده می کنند، مذمت کرده است.

وی افزود: طبق آیات شریفه قرآن خداوند یکی از وظایف انسان نسبت به آب و زمین را استفاده از آب و زمین در جهت آبادانی آنها عنوان کرده است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه تالاب ها از سرمایه های منطقه ای و حتی جهانی هستند، تصریح کرد: تالاب ها تنها به یک منطقه تعلق ندارند بلکه مربوط به کل جهان می‌شوند، همان گونه که پرندگان از کل دنیا به تالابها مهاجرت می کنند.

شاهرودی عنوان کرد: ارتزاق ده ها هزار نفر وابسته به تالاب شادگان و هورااعظیم است و طبق دستورات اسلامی حفظ این تالاب ها یکی از وظایف ما است.

وی با اشاره به مخاطراتی که حیات تالاب ها را در معرض تهدید قرار می دهند، بیان کرد: کمبود آب، سدسازی و خشکسالی و همچنین ورود پساب های آلوده، فاضلاب ها و سایر آلودگی ها از مخاطراتی است که می تواند تهدید کننده تالاب های ما باشد. شنیده ام که سال گذشته وضعیت آب تالاب شادگان به گونه ای بود که حتی گاومیش های منطقه حاضر به آشامیدن آب آن نمی شدند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: همچنین تالاب ها با جذب گرد و غبار می توانند در حل مساله ریزگردها بسیار موثر باشند.

انتهای پیام/ایسنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد