امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۵۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

۵۷۹۰۲۰۷_۶۹۷

به گزارش تفکر جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اقدام رئیس جمهور آمریکا در تحمیل ممنوعیت مسافرت بر اتباع هفت کشور دارای اکثریت جمعیت مسلمان، تاکید کرد اتحادیه اروپا به شدت با این سیاست مخالف است.

فدریکا موگرینی در سخنانی در پارلمان اروپا در بروکسل، ضمن اعلام مخالفت شدید اتحادیه اروپا با این اقدام دونالد ترامپ گفت: بدتر از همه این است که فرمان اجرایی در روز ۲۷ ژانویه منتشر شد که در سراسر دنیا با نام «روز یادبود هولوکاست» شناخته می شود.
موگرینی افزود: اروپا وظیفه دارد شفاف عمل کند و هنگامی که اختلاف نظر بروز می کند خیلی با احترام و شفاف برخورد کند بویژه در شرایطی که اختلاف نظر با ارزش های بنیادین ما در ارتباط باشد. ما قطعا با فرمان اجرایی که رئیس جمهور آمریکا در روز ۲۷ ژانویه صادر کرد مخالفیم همانگونه که بسیاری در آمریکا نیز با این فرمان مخالفند.
وی گفت: از اقدام آمریکا در شفاف سازی فرمان اجرایی و اینکه این فرمان شامل شهروندان اروپایی نمی شود استقبال می کنیم اما می‌خواهم خیلی صریح بگویم این شفاف سازی در ارزیایی کلی ما از فرمان اجرایی تغییری ایجاد نمی کند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین از ترامپ خواست به رویدادهایی توجه داشته باشد که در کشور خودش اتفاق می‌افتند.
موگرینی با بیان اینکه  تنها همکاری و احترام است که امنیت بیشتری برای ما به همراه دارد افزود: ممنوع کردن مسافرت راهکاری است که خشم و عصبانیت را بیشتر و بیشتر می کند. امروز به همکاری نیاز داریم نه بستن راه ها ، امروز باید به مسائل ورود کنیم و زمینه های مشترک بسازیم نه اینکه ممنوعیت ایجاد نماییم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد، سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه وشرق بیت المقدس را غیر ممکن می کند.
موگرینی هشدار داد اسرائیل با ادامه شهرک سازی دورنمای حل و فصل مناقشه در منطقه را به صورت مستقیم با خطر رو به رو می کند.
اسرائیل سه شنبه شب از ساخت ۳۰۰۰ واحد در شهرک های واقع در کرانه باختری اشغالی خبر داد و موگرینی در بیانیه ای به این تصمیم واکنش نشان داد.
بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، اسرائیل در کمتر از دو هفته چهارمین بار از شهرک سازی خبر داده است.
موگرینی افزود: اتحادیه اروپا با این سیاست به شدت مخالف و متاسف است از اینکه اسرائیل به رغم اعتراض ها و ابراز نگرانی در همه سطوح جامعه بین المللی در این راه گام بر می دارد .
از زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا در ۲۰ ژانویه اسرائیل از ساخت بیش از ۶۰۰۰ واحد در کرانه باختری و شرق بیت المقدس خبر داده است.
بر اساس حقوق بین الملل هر نوع شهرک سازی از جمله تاسیسات غیر نظامی اسرائیل در سرزمین های اشغالی غیر قانونی است و مانعی بزرگ بر سر راه صلح و راه حل تشکیل دو کشور به حساب می آید.
جامعه بین المللی و فلسطینی ها از انتشار خبرهای متوالی شهرک سازی ابراز نگرانی کرده اند.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد