امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۵۱ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۴۸۹۹۰

به گزارش تفکرجوان، غلامرضا شریعتی در نشست هم اندیشی جامعه ورزش که شب گذشته (چهارشنبه) در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: استان خوزستان استانی با پتانسیل بالا از بعد معنوی، استعداد، فرهنگی و ورزشی در رشته های مختلف است.

وی با بیان این که در ورزش صاحب نظر و دارای حرف هستیم، گفت: همیشه از خوزستان به عنوان یکی از مهدهای ورزش، به ویژه فوتبال نام برده می شود. این استان در بحث اسب اصیل عرب و کشتی نیز نقش غیرقابل انکاری بر توسعه ورزش کشور داشته است، البته خوزستان با مشکلاتی نیز مواجه بوده است.

استاندار خوزستان با اشاره به قهرمانی فصل گذشته استقلال خوزستان در لیگ برتر کشور، عنوان کرد: متاسفانه امسال به علت مشکلاتی که پیش آمد، این تیم با سختی های زیادی دسته و پنجه نرم می کند، اگر چه عزمی جزم شده است که از تیم حمایت شود.

وی با بیان این که تلاش مان این است که هیات های ورزشی و شهرستان ها نیز به صورت فعالانه تقویت شوند، افزود: علاوه بر بودجه معمول سالانه، امسال مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز هیات ها و شهرستان ها در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار دادیم.

شریعتی افزود: از محل یک درصد بودجه های سازمان ها قرار است که آن ها موظف به کمک به ورزش شوند که در این راستا کمیته ای را برای پیگیری این موضوع گذاشته ام. اکنون هم اعلام می کنم که با این مهم موافق هستیم و دستگاه ها نیز موظف هستند که حمایت کنند، البته برخی سازمان ها در این زمینه کمک داشته اند و مابقی نیز کمک خواهند کرد.

وی با اشاره به ورزش بانوان خوزستان، گفت: به ورزش بانوان نسبت به ورزش آقایان، کمی کم توجه بوده ایم ولی ان شاءالله در این خصوص اهتمام بورزیم و کمک هایی به این بخش داشته باشیم. برخی شهرستان ها از نظر پارک بانوان و سالن، دچار مشکل بودند که در خصوص تکمیل آن ها اقداماتی داشته ایم ولی در مرکز ممکن است کمی غفلت شده باشد که در این زمینه کمک می کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: اعتبار مجزایی در بودجه سال آینده و در کل در برنامه ششم توسعه برای امر ورزش مصوب شد که در این خصوص اهتمام فراکسیون ورزش غیرقابل چشم پوشی است و جا دارد از دکتر یوسفی و دیگر نمایندگانی که در این زمینه رای مثبت دادند، قدردانی کنم. قطعا این کمک که در بودجه برای تربیت بدنی صورت گرفته است، تحول جدی و اساسی در امر ورزش استان و کشور ایجاد می کند و امیدواریم از سال آینده، تنگناهایی که ورزش با آن مواجه است، کمتر شود.

وی در ادامه گفت: طی جلساتی که برای احیای ورزش اسب دوانی و اسب اصیل عرب داشتیم، قرار شد نزدیک برومی یک مجتمع برای اسب دوانی، سوارکاری، محل پرش با مانع و پرورش اسب احداث شود و باتوجه به علاقه آقای شمسایی به این موضوع، پذیرفت که این کار را انجام دهد. زمین اختصاص داده شده و از آن نیز بازدید داشتیم و توافقات اولیه هم انجام شده است. امیدواریم این مجتمع طی یک سال آینده به بهره برداری برسد.

شریعتی افزود: همچنین به سایر رشته ها کمک می شود و سعی می کنیم ورزش استان را از این که هست بارورتر و با کیفیت تر کنیم تا جوانان بتوانند بیش از پیش از امکانات و زیرساخت ها بهره ببرند. همچنین علاوه بر ورزش همگانی باید به ورزش قهرمانی، اهتمام ویژه بورزیم.

انتهای پیام/ایسنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد