امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۲۰ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱_shariati (2)

به گزارش تفکر جوان، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای مسکن که ۱۲بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بانک‌ها نباید عاملی شوند تا این منابع که برای استان است، جذب نشوند و در این زمینه اگر بانک‌ها دوراندیشی کنند احتمال بازگشت منابعی که در گذشته پرداخت کرده‌اند نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: در بحث مسکن مهر باید برای واحدهایی که متقاضی برای آن‌ها وجود دارد شرایطی را فراهم کنیم تا این واحدها تکمیل شوند و شرایط برای سکونت مردم به خوبی فراهم شود.

شریعتی تصریح کرد: اگر بنا است در بحث مسکن مهر کاری در استان انجام شود باید در خصوص واحدهایی باشد که دارای متقاضی موثر هستند و ابتدا این واحدها را باید به سرانجام رساند.

وی گفت: ما همیشه بانک‌ها را مواخذه می‌کنیم اما آن‌ها نیز در خصوص بازگشت تسهیلاتی که ارائه کرده‌اند، مشکلات خود را به دبیرخانه شورای مسکن استان انتقال دهند تا در خصوص بازگشت سرمایه آن‌ها نیز اقداماتی انجام گیرد و به مشکلات بانک‌ها نیز در این زمینه رسیدگی شود.

شریعتی در خصوص افزایش وام ۳۰ میلیونی به ۴۰ میلیون تومان که از سوی بانک‌ها برای تکمیل واحدهای مسکن مهر در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: وقتی دولت اجازه استفاده از تسهیلات را صادر می‌کند باید از آن استفاده کرد و در این زمینه بانک‌های استان باید فعال تر عمل کنند و این مصوبه را ابلاغ شده بدانند تا زمانی که بانک مرکزی آن را به بانک‌ها ابلاغ کند.

وی با اخطار به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: تعاونی‌های مسکنی که در چند سال گذشته انتخابات آن‌ها برگزار نشده است باید هرچه سریعتر در این زمینه اقدام کنند زیرا این تعاونی‌ها نباید محل سوءاستفاده و رانت بعضی از افراد شوند.

شریعتی گفت: تعاونی‌ها در زمینه تکمیل واحدهای مسکن مهر باید به طور جدی ورود کنند و همچنین در اخذ منابع بانکی طبق قانون عمل کنند و پای کار بیایند.

وی ادامه داد: بانک‌ها باید تا سقف ۳۰ میلیون تومان به تعاونی‌هایی که فعال هستند وام بدهند و مصوبه تبدیل وام ۳۰ به ۴۰ میلیونی را ابلاغ شده در نظر بگیرند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: اخذ منابع بانک‌ها، اخذ بیت المال است و فرمانداران شهرستان‌ها نیز باید به اهمیت این مساله توجه کنند و شورای مسکن شهرستان‌ها را جدی بگیرند.

انتهای پیام/ایسنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد