امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۰۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

۷۸۲۱_۴۰x30

به گزارش تفکرجوان، ژان مارک آیرو در نشست مطبوعاتی مشترک با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و از حضور و استقبال محمدجواد ظریف از وی در تهران اظهار کرد: در ابتدا مراتب تسلیت خود را به مناسبت فاجعه ۱۹ ژانویه و شهادت ۲۰ تن از آتش نشانان به بازماندگان حادثه اعلام می کنم .

وی ادامه داد: این دیدارها برای من بسیار مهم بود به ویژه آنکه پس از سفر آقای روحانی رئیس جمهوری ایران در سال گذشته صورت گرفت و باید بگویم که زمان زود می گذرد دو کشور تصمیم گرفته اند که به روابط دو جانبه خود پویایی ببخشند و جلسه امروز صبح با حضور نمایندگان بخش خصوصی نشان دهنده آن است که بر جام در مرحله اجرای خود به ثمر نشسته است.

وزیر امورخارجه فرانسه با اشاره به تاریخ ۱۴ ژانویه ، روز ملی فرانسه و مصادف شدن آن با تاریخ آغاز اجرای برجام این اتفاق را یک حسن تصادف خوب تلقی کرد و گفت: برجام توافقی تاریخی هم برای ایران و هم برای همه جامعه بشری است و ثابت می کند که رابط دیپلماتیک جواب می دهد و نباید نسبت به آن بی اعتنا بود .

مارک آیرو در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: فرانسه علاقمند به اجرای برجام است و سهم خود را در ایفای آن خواهد پرداخت ما تمایل به ادامه همکاری با ایران داریم و خوشحالیم که در این چارچوب کار می کنیم و امیدواریم که بتوانیم آن را ادامه دهیم. این موضع فرانسه است و فصل جدیدی در روابط ایران و فرانسه ایجاد شده است.

انتهای پیام/پانا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد