امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۴۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۴۸۸۵۸

به گزارش تفکر جوان، همایون یوسفی اظهار کرد: در این طرح پیش‌بینی شده که در یک بازه زمانی ۵ ساله، کانون‌های داخلی ریزگردها در خوزستان کنترل شود تا در کنترل ریزگردهای استان خوزستان تاثیر داشته باشد.

 

وی افزود: اعتبار پیش‌بینی شده برای این طرح حدود ۶۰۰ میلیارد تومان، برای سطحی حدود ۳۵۰ هزار هکتار از کانون‌های داخلی است که البته این اعداد تغییر خواهد کرد و بیشتر خواهد شد.

 

یوسفی تصریح کرد: پیش‌نویس طرح کنترل کانون‌های ریزگردها به وزارت نیرو، وزارت نفت و وزارت جهاد کشاورزی داده شده است. پیش‌نویس این طرح توسط سازمان محیط زیست کشور، سازمان محیط زیست خوزستان و اساتید دانشگاهی نوشته شده و پس از بررسی و اصلاح برای تصویب به هیات دولت می‌رود.

 

وی در خصوص مدیریت بحران ریزگردها در اهواز عنوان کرد: اتفاقی که در روز جمعه و شنبه به وقوع پیوست نشان داد که مدیریت بحران، مدیریت منسجمی در خوزستان نیست و باید در خصوص بهتر کردن شیوه‌های برخورد با این شرایط، بلایای طبیعی و بحث ریزگردها عملکرد بهتری داشته باشیم.

 

نماینده اهواز گفت: مدیریت بحران انجام گرفته در اهواز بدون برنامه و شتاب‌زده بود و می‌باید ارزیابی دقیقی روی آن انجام شود؛ مدیریت بحران باید دارای آمادگی‌های لازم برای مقابله با این شرایط باشد.

 

وی اظهار کرد: بحث انتقال آب و پدیده گرد و غبار در خوزستان به هم ارتباط دارند و کم آب شدن جلگه خوزستان موجب به وجود آمدن پدیده گرد و غبار می‌شود. نمایندگان خوزستان در این زمینه از تمام ظرفیت‌های قانونی خود استفاده خواهند کرد تا هم بتوانند انتقال آب را مدیریت کرده و هم بحث کنترل کانون‌های گرد و غبار را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ایسنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد