امروز

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۳:۴۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

download

به گزارش تفکر جوان، به نقل از روزنامه شهروند: هرچه به پایان لیگ نزدیک‌تر می‌شویم، اشتباهات داوری بیشتر تبدیل به جنجال می‌شوند. این روزها اشتباهات داوران تبدیل به بخش جدا نشدنی فوتبال شده و هفته‌ای نیست که تیمی بدون اعتراض به داوری آن را سپری کند. در هفته بیستم لیگ برتر هم از مجموع ٨ بازی برگزار شده در ٧ بازی اشتباهات داوری رخ داد که اوضاع را در فوتبال بحرانی کرده است. در هفته بیستم فقط دیدار نفت و استقلال خوزستان شبهه داوری نداشت.

تراکتور قربانی اشتباه داوری
تراکتورسازی در رقابت فشرده‌ای با پرسپولیس برای قهرمانی حضور دارد.تراکتوری‌ها با تساوی بد موقع مقابل ماشین سازی فاصله‌اش را با پرسپولیس بیشتر کردند تا اشتباه داوری بازی آنها برایشان سنگین تمام شود. تراکتورسازان عقیده دارند وحید کاظمی داور این بازی حق آنها را به صورتی از پیش تعیین‌شده پایمال کرده چون هنگام زدن ضربه پنالتی توسط ابراهیمی دروازه‌بان صبا بیشتر از حد مجاز جلو آمده بود و داور باید ضربه را تکرار می‌کرد.
تصمیم نادر در فوتبال ایران
در دیدار فولاد و سیاه جامگان یکی از اتفاقات نادر داوری رخ داد. وقتی داور برای فولاد پنالتی گرفت خداداد عزیزی در اعتراض به این پنالتی تیمش را از زمین بیرون کشید. داور بعد از اخراج سرمربی سیاه‌جامگان آنطور که خودش ادعا می‌کند با مشورت با کمکش رأی خود را برگرداند تا بلوای شدیدی در غدیر به وجود بیاید. متعاقب این تصمیم نعیم سعداوی از مربیگری در فولاد
استعفا کرد.
سوت‌های عجیب به نفع سایپا
سایپا در چهارمین بازی متوالی از لطف داوران برخوردار شد. حسن اکرمی داور دیدار پدیده و سایپا پنالتی مشکوکی در دقیقه ٨٨ برای نارنجی پوشان گرفت تا سه امتیاز این بازی نصیب آنها شود. در دقایق پایانی دیدار سپاهان و نفت آبادان هم بازیکنان سپاهان روی یک صحنه اعتقاد به خطای هند مدافع صنعت نفت داشتند به شدت به تصمیم داور اعتراض کردند.
پنالتی صبا گم شد
قطع شدن مکرر تصاویر بازی پرسپولیس و صبا باعث شد کارشناسان نتوانند صحنه‌های این دیدار را کارشناسی کنند. بازیکنان صبا در صحنه‌ای اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما شاهین حاج بابایی به سود صبا پنالتی نگرفت. بازیکنان صبا هم در پایان بازی به شدت به قضاوت او معترض بودند.
اعتراض‌های همیشگی جلالی
مجید جلالی بعد از شکست تیمش مقابل استقلال این باخت را به مسائل داوری نسبت داد. او معتقد بود داور برای پیکان پنالتی نگرفته و بازیکن این تیم را هم به اشتباه اخراج کرده است. البته در کارشناسی داوری این بازی مشخص شد تصمیمات موعود بنیادی فر درست بوده اما پیکانی‌ها اعتراضات شدیدی به او داشتند.
کامرانی‌فر: داوران تحت فشار هستند
حسن کامرانی فر، رئیس دپارتمان داوری درباره وضع آشفته این روزهای قاضیان مستطیل سبز می‌گوید: «امیدوارم مربیان ما سعه صدر بیشتری داشته باشند. اکثر تصمیمات داوران در هفته‌های اخیر درست بوده و نباید این هجمه علیه آنها شکل بگیرد چون اصلاً منصفانه نیست. مسائلی که در این دو هفته افتاد بیشتر روحی روانی بود ما برای ریکاوری داوران برنامه داریم و کارهایی را در نظر گرفته‌ایم. در بخش‌هایی که به ما مربوط است ورود می‌کنیم اما همه اهالی فوتبال باید با ما همراه باشند.» کامرانی فر در ادامه حمایت از داوران می‌گوید: «وقتی به نیم‌فصل اول برمی‌گردیم، می‌بینیم در خیلی از بازی‌ها روند داوری فوق‌العاده خوب بود. با این‌که برنامه‌های تلویزیونی از اشتباهات داوری می‌گفتند اما هرچقدر می‌گشتیم صحنه‌ها را پیدا نکردیم. داوران ما در سطح دنیا بهترین عملکرد را دارند و حتی در خارج از کشور هم داوری می‌کنند. همان‌طور که وقتی بازیکن شرایط روحی و روانی خوبی ندارد نمی‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد برای داوران هم این اتفاق می‌افتد. داوران تحت فشار هستند اما مطمئن باشید در ادامه راه شرایط بهتری پیدا خواهند کرد. برخی مصاحبه‌ها در فوتبال نباید انجام شوند چون فضا را جنجالی می‌کنند.»
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد