امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۱۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

fw912-crop-c0-5__0-5-800x533-75

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: 

به گزارش تفکر جوان، فومنی با تأکید بر این که ما برای حمایت از روحانی شرط و شروطی داریم، گفت: اگر روحانی شروط  ما را بپذیرد، از وی حمایت خواهیم کرد اما اگر وی شرط‌های ما را نپذیرد، با یک کاندیدای دیگر وارد انتخابات ۹۶ می‌شویم.

وی با تأکید بر این که اکثر اصلاح‌طلبان برای حمایت از روحانی شرط دارند، افزود: ما به روحانی چک سفید امضا نداده‌ایم و برای انتخابات سال آینده عملکرد دولت در ۴ سال گذشته را بررسی می‌کنیم.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در رابطه با فعالیت‌های حزب مردمی اصلاحات برای انتخابات شوراهای شهر و روستا تصریح کرد: حزب مردمی اصلاحات قطعا برای انتخابات شوراها نیز کاندیدا دارد و در حال بررسی گزینه‌های خود هستیم تا هر چه زودتر به جمع‌بندی برسیم.

چنین اظهاراتی در شرایطی بیان می شود که رئیس شورایعالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در نشیت خبری خود با اصحاب رسانه گفته است، حفظ دستاوردهای انتخابات ۹۲ مهمترین دستاورد ما‌ست و در دوره جدید هم این شورا با دو ماموریت مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و با همان راهبرد که در سال ۹۲ وجود داشت کار خود را ادامه می‌دهد. البته در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری اخیرا کارگروهی تشکیل شد که با رایزنی‌ها موضع شورای عالی اعلام می‌شود. بنابراین از روحانی عبور نخواهیم کرد و موضع ما حمایت از آقای روحانی است و در اردیبهشت سال آینده هم همین مسیر را ادامه می‌دهیم و به دولت برای تحقق شعارهایش کمک می‌کنیم.

پایبندی بر ائتلاف و اتحاد برای پیشبرد منافع ملی تا آن جایی برای اصلاح طلبان در موضع اهمیت قرار دارد که این جریان سیاسی برای تعامل با احزاب سیاسی رقیب آمادگی کامل خود را اعلام کرده است. در کنار چنین تأکیداتی بر ضرورت اتحاد و انسجام همانگونه که در فوق به آن اشاره شد؛ برخی از فعالان سیاسی جریان اصلاحات در تلاش اند تا چهره ای خارج از مدار ائتلاف را در خصوص انتخابات سال آینده به تصویر بکشند و این درحالی است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان سیاسی این فعالان و طیف های نام برده خارج از ذات اصیل جریان اصلاحات هستند و با سوء استفاده از نام این جریان سیاسی در تلاش برای بزرگنمایی و بدیل ساختن خود هستند.

حمایت از روحانی در ادامه مسیر ائتلاف سال ۹۲

سید حسن رسولی، عضوهیات مدیره بنیاد امید ایرانیان طرح احتمال همراهی یک کاندیدای اصلاح طلب با روحانی در انتخابات سال آینده  را یک خطای استراتژیک  دانست و گفت: پیشنهاد هر نوع نامزد برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ناحیه اصلاح طلبان مقابل حسن روحانی و حتی در عرض وی یک خطای استراتژیک برای این جریان سیاسی محسوب خواهد شد. او با بیان این که روحانی اول از همه روحانی رئیس جمهور مستقر است و در شرایط فعلی از شانس بسیار بالایی نسبت به گزینه های مطرح دیگر برای پیروزی برخوردار است، افزود:  امروز رقبای روحانی از هر امکانی برای تضعیف و کنار زدن  این دولت و شخص روحانی  استفاده می کنند. اصلاح طلبان باید تاکید و تکرار کنند که گزینه ما در انتخابات ۹۶ فقط روحانی است، اما همان طور که دیده و تجربه شده است، اصلاح طلبان نشان داده اند که برای مواجهه با هر نوع شرایط پیش بینی نشده و احتمالی همانند سال ۹۲ قادر هستند با اتخاذ تمهیدات لازم در سخت ترین و حساس ترین لحظات بهترین و سریع ترین تصمیمات را اتخاذ کنند.

رسولی، با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات بزرگ در کشور گفت: روحانی  به عنوان فردی اصولگرا  در سال ۹۲ مورد حمایت اصلاح طلبان قرار گرفت ، وی با وعده‌هایی وارد انتخابات شد و توانست در رقابت با سایر رقبای خود اعتماد بیشتری را از مردم جلب کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به این که اگر منصفانه به کارنامه آقای روحانی نگاه کنیم نقاط قوت قابل توجه و کمی‌ها و کاستی‌های بسیاری نیز در آن دیده می‌شود، گفت: حال و روز ایرانیان در مقایسه با دولت نهم و دهم در دولت یازدهم بهتر است.

هیچ گزینه دیگری در کنار روحانی قائل نیستیم

فاطمه راکعی، نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص برنامه اصلاح ‌طلبان برای حضور گزینه دیگر در کنار حسن روحانی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری گفت: استراتژی جمعی اصلاح ‌طلبان، اعتدالیون، مستقلین و اصولگرایان معتدل همان استراتژی سال ۹۲ است که نتیجه بخش بود و باعث روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شد.

او معتقد است که اصلاح‌ طلبان سیاست حمایت از روحانی را در دستور کار دارند و به حضور گزینه دیگر در کنار روحانی قائل نیستیم زیرا بر این عقیده هستیم که دلیلی ندارد برای روحانی مشکلی ایجاد شود.

راکعی ادامه داد: همین استراتژی باعث پیروزی در انتخابات ۹۴ بود، این موارد  برای استفاده از خرد جمعی و کنار گذاشتن سایر اختلافات جزئی و کلی یک درس برای اصلاح طلبان و سایر احزاب  بود.

این نماینده پیشین مجلس با بیان این که خرد و شاکله اصلی اصلاح‌طلبان همان شاکله سال ۹۲ است، خاطرنشان کرد:  نظر کلی و کنونی ما با وجود نقص‌هایی که وجود دارد حمایت از حسن روحانی است.

او افزود: با تمام کم و کاستی‌ها و مشکلاتی که وجود دارد اما همین که جو متعادلی بر کشور حاکم است و التهابات سیاسی وجود ندارد و کشور به سمت قانونمندی در حرکت است، اتفاق مثبتی است.

راکعی با بیان این که روحانی با همه توان توانست یک آرامش نسبی بر کشور حاکم کند، تصریح کرد: روحانی برای انتخابات آتی ریاست جمهوری مورد حمایت اصلاح‌طلبان است ؛ مگر اینکه به دلایل منطقی و اصولی بر روی گزینه بهتر دیگری به اجماع برسیم. زیرا اینگونه موارد که با سرنوشت کشور گره خورده است به طور حتم با اجماع تصمیم گیری خواهد شد.

 روح تفکر جمعی اصلاح‌ طلبان به سمت روحانی است

محمد کیانوش راد، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید جریان مقابل را نمی‌دانم اما قاطبه افراد در جریان اصلاحات که صرفا به آینده کشور می‌اندیشند، به دنبال حمایت از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده هستند.

او با اشاره به رویکرد اصلاح ‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ اظهار کرد: تا انتخابات فاصله تقریباً زیادی باقی مانده ، اما روح تفکر جمعی اصلاح‌ طلبان به سمت آقای روحانی است.

او با اشاره به صحبت برخی چهره‌ها مبنی بر عدم حمایت مشروط از روحانی و اصرار بر حمایت از او بعد از چانه ‌زنی ها، گفت: اصلاح طلبان در خصوص مسائلی که به منافع ملی و کشور مربوط می شود به دنبال مسائل حزبی و جناحی نیستند و صرفا به آینده کشور می‌اندیشند، بنابراین به دنبال حمایت از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده هستند.

عضو شورای مرکزی اتحاد ملت درباره احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی تصریح کرد: آن ها با شیوه‌های مختلف در صدد این هستند که روحانی را نامزد خود معرفی کنند اما این امر بدی نیست و اتفاقا اگر این تصمیم را بگیرند، کنشی عاقلانه داشته ‌اند.

این نماینده پیشین مجلس افزود: امروز کشور نیازمند تفکر اعتدالی است، لذا چه اصلاح‌ طلبان چه اصولگرایان اگر از روحانی حمایت کنند راه درستی را انتخاب کرده ‌اند.

او به تحرکات افراطیون اصولگرا برای تخریب و زمین‌گیر کردن دولت اشاره و تصریح کرد: بعید می‌دانم این تحرکات تاثیر چندانی داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که اصلاح‌ طلبان از هر جریانی که در رسیدن به اهداف و برنامه‌هایش اصلاحات را یاری برساند حمایت خواهد کرد، ادامه داد: اصلاح‌ طلبان نوع نگاه خود را نسبت به مسائل داخلی و خارجی و نیز اقتصاد و فرهنگ تا حد بسیاری روشن کرده‌اند و اگر جزئیات دیدگاه‌های آن ها چندان دقیق در قالب یک برنامه ارائه نشده یا در جزئیات برنامه میان طیف ‌های مختلف اصلاح ‌طلب تفاوت‌هایی وجود دارد، این امر هم طبیعی است اما جهت گیری کلی اصلاحات در حوزه‌های مختلف روشن و یکی است.

انتهای پیام/نوآوران

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد