امروز

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۱:۴۱ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۵۱۱۰۶۰۰۰۹۴۱_Test_PhotoA

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: 

به گزارش تفکر جوان، این روزها تمام ایران برای جانفشانی شیرمردانی از جنس فداکاری، حماسه، ایثار و ایمان سیاه‌پوش شده است، مردانی که برای مهار آتش، آتش گرفتند و برای نجات دیگران، خود گریبانگیر آوار شدند.

مردان آب و آتش، برای نجات و ایمنی مردم در حادثه ساختمان پلاسکو خود را به آب و آتش زدند و بار دیگر روح فداکاری را در جامعه‌ای که گویا از اخلاق فاصله گرفته است را زنده کردند.

مردم استان خوزستان نیز مانند دیگر مردم ایران حماسه این ققوس‌ها را ارج نهادند و با حضور در ایستگاه‌های آتش‌نشانی استان به مقام شامخ شهدا آتش‌نشان سر تعظیم فرو گذاشته و از نیروهای آتش‌نشان تشکر و قدردانی کردند.

بر همین اساس مراسم‌های تحت این عنوان در شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، ایذه و… برگزار شد و یاد و خاطره این دلاورمردان زنده نگه داشته شد.

اما باید دانست که ساختمان پلاسکو تهران فقط یک نمونه از پلاسکوهای سراسر ایران است و خوزستان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در ساختمان پلاسکو تهران گویا مسؤولان یا مالکان ساختمان مقصر اصلی بودند، اما این حادثه باید برای دیگران به عبرت تبدیل شود تا بار دیگر بر اثر بی احتیاطی‌ها، عده‌ای عزادار و داغدار نشوند.

قطعا استان خوزستان نیز از پلاسکوهای فراوانی پر است و باید مسؤولان نسبت به این امر اقدام و واکنش سریعی از خود به نمایش بگذارند.

بعضا بی احتیاطی مالکان، عدم توجه به زنگ خطرها و بی تدبیری مسؤولان موجب پدید آمدن اینچنین حادثه‌های دلخراش می‌شود.

 پلاسکو حادثه‌ای بود که پدید آمد و همه باید نسبت به هزاران پلاسکوهای دیگر توجه کنند و امیدواریم که مسؤولان از این حادثه دردناک که موجب شهید شدن عده‌ای از نیروهای پر تلاش آتش‌نشان شده است، درس فرا بگیرند.

انتهای پیافارس

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد