امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۱۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

۸۲۳۹۹۵۹۹-۷۱۳۵۱۳۱۴

باشگاه خبرنگاران تفکرجوان: سیدجعفر سبحانی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: با اشاره به تجربه موفق برگزاری دو مزایده جایگاه های سوخت در ۱۵ شهریور و ۲۲ آذر گذشته، افزود: مزایده سوم جایگاه های سوخت در ۲۴ بهمن جاری برگزار می شود که در آن ۶۰ جایگاه عرضه خواهند شد.
به گفته وی، قیمت پایه مجموع این جایگاه های سوخت سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است که در ۱۳استان به مزایده گذاشته می شود.
وی ادامه داد: مقدار نقدی در نظر گرفته شده برای همه این جایگاه ها ۳۰ درصد است و اقساط ۸۵ درصد آنها در دوره های زمانی سه یا چهار ساله و ۱۵ درصد دیگر در دوره زمانی دو ساله بازپرداخت می شود.
سبحانی در ادامه از برگزاری مزایده واگذاری چهار شرکت دیگر به بخش خصوصی واقعی در عصر روز دوشنبه خبر داد و گفت: مزایده شرکت های پتروشیمی دماوند، فرآوری مواد پروتئینی اهواز، تولیدی ادوات کشاورزی اراک و بهره وری کانال های آبیاری و زهکشی میناب رود، در سازمان خصوصی سازی برگزار شد.
به گفته این مقام مسوول، برای هر یک از این شرکت ها فقط یک نفر در مزایده حضور داشت که همان افراد به عنوان برنده اعلام شدند.
وی اظهارکرد: شرکت پتروشیمی دماوند پس از چندین بار مزایده ناموفق با قیمت پایه حدود هشت هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال عرضه شد که دولت در آن ۸۰ درصد سهم داشت و به همان قیمت فروش رفت.
سبحانی گفت:شرکت فرآوری مواد پروتئینی اهواز با قیمت ۱۰ میلیارد ریال، تولیدی ادوات کشاورزی اراک با قیمت حدود ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و شرکت چهارم با قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (۱۵۰ هزار تومان) به فروش رفت.
وی افزود: هرچند قیمت پایه شرکت چهارم از لحاظ ریالی بسیار پایین بود، ولی از نظر قانونی سازمان خصوصی سازی متولی واگذاری سهام آن است.
به گزارش ایرنا، در بزرگترین واگذاری سازمان خصوصی سازی در سال جاری در پانزدهم شهریور، مزایده ۱۰۰ جایگاه سوخت به انجام رسید و در مجموع ۳۳۳ پاکت پیشنهاد قیمت رسید.
ارزش واگذاری ها در این مزایده تاریخی نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (۳۵۰ میلیارد تومان) بود.
در دومین مزایده بزرگ جایگاه های سوخت کشور در سال جاری از مجموع ۴۰ جایگاه در نظر گرفته شده در ۱۴ استان، ۲۵ جایگاه در ۱۱ استان به فروش رفت.

انتهای پیام/ایرنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد