امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۳۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

۸۲۳۹۷۸۷۰-۷۱۳۴۷۸۴۰

باشگاه خبرنگاران تفکرجوان: به گزارش تفکر جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی بیان کرد: دستگاه قضایی به ‌ویژه معاون دادستان تهران با دقت و جدیت این پرونده را به فرجام رساند و در چند نوبت مزایده مراحل قانونی و رسمی واگذاری گروه ملی را انجام داد.
وی گفت: گروه ملی صنعتی فولاد ایران از معدود تولیدکنندگان بزرگ محصولات نوردی با ظرفیت سالیانه یک میلیون و ۴۳۵ هزار تن فرآورده های فولادی و ۴۳۰ هزار تن شمش فولادی و بیش از سه هزار نفر نیروی کار متخصص و متعهد است که سال ۸۸ به بخش خصوصی واگذار شد که از سال ۱۳۹۰ تاکنون زیر نظر دادستانی و مدیران منصوب آن اداره شده است.
استاندار خوزستان افزود: پرونده سنگین قضایی و مطالبات مختلف اشخاص حقیقی و حقوقی موجب شد تا فرآیند رسیدگی پنج سال طول کشید؛ از طرفی بلاتکلیفی موجبات زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی را فراهم کرد.
شریعتی ادامه داد: با پیگیری‌ مستمر معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری و مدیریت فعلی شرکت و با درک شرایط اقتصادی این مجموعه عظیم و در نظر گرفتن معیشت کارکنان، تلاش زیادی از طریق رییس جمهوری، معاون اول وی و هیات دولت به عمل آمد تا گروه ملی به‌عنوان یک شرکت عظیم نوردی سهم خود را در بازار داخلی و خارجی بازیابد.
وی گفت: هماهنگی لازم برای دعوت از مدیرعامل بانک ملی ایران به خوزستان و بازدید از گروه ملی صنعتی فولاد ایران صورت خواهد گرفت و در آن انتظارات استان در خصوص بهبود وضعیت این واحد بزرگ صنعتی ازجمله تخصیص منابع مالی و نقدینگی، ارائه تسهیلات بانکی، صدور ضمانت نامه و گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی و نیز پرداخت حقوق معوقه کارکنان و دیگران طلبکاران با اهتمام مدیران عامل بانک ملی ایران و گروه ملی صنعتی فولاد ایران مطرح خواهد شد.
این واحد تولیدی که سهامدار اصلی آن بانک ملی ایران است پارسال ۵۰۰ هزار تن انواع فرآورده های فولای تولید کرد و امسال تولید ۱٫۲میلیون تن را هدف گذاری کرده است.
در سال ۱۳۴۲ نخستین کارخانه نورد فولاد کشور به منظور تولید انواع میلگرد ساده، میلگرد آج دار و نبشی، در شهر اهواز تاسیس شدو خطوط تولیدی با نصب تجهیزات و مونتاژ ماشین آلات با ظرفیت سالیانه ۶۵ هزار تن، در سال ۱۳۴۶ راه اندازی و به تدریج سایر کارگاه ها و فرایندها به آن افزوده شد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مجموعه‌ صنعتی با داشتن خطوط و محصولات متنوعی از فرایندهای نورد و فولادسازی به نام گروه ملی صنعتی فولاد ایران نام گذاری شد.
با اجرای طرح های توسعه و بازسازی خطوط تولید در سال های ۱۳۷۱، ۱۳۸۳و ۱۳۸۵ ظرفیت تولید افزایش و کیفیت محصول، سامانه های بهره برداری و کنترل تولید ارتقا یافت و اکنون این مجتمع عظیم با ظرفیت اسمی سالیانه یک میلیون و ۴۳۵ هزار تن فرآورده های فولادی و ۴۳۰ هزار تن شمش فولادی ضمن تامین بخش عمده ای از نیازهای کشور، از صادرکنندگان مهم محصولات فولادی است.
کارکنان این شرکت امسال چندین بار به دلیل پرداخت نشدن حقوق و دستمزد خود تجمع کردند.

انتهای پیام/ایرنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد