امروز

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۰۹ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۶۰۶۱۴

باشگاه خبرنگاران تفکرجوان:

مجید ناصری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: یکی از پیگیری‌های جدی نمایندگان مجلس موضوع تامین آب شرب، کشاورزی، رفع مشکلات بهداشتی و سلامتی شهروندان است.

وی با بیان اینکه موضوع کیفیت آب نه تنها برای مردم بلکه برای نمایندگان نیز یک دغدغه جدی است، افزود: نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به عناوین مختلف مسائل مربوط به آب را مطرح کردند و در جلسات و سخنرانی‌هایی که در حضور هیئت دولت داشتیم اطلاع رسانی کردیم که مردم خوزستان به ویژه شهرستان‌‌هایی مانند شادگان که در پایین دست استان قرار دارد از نظر کمیت و کیفیت آب در رنج و عذاب هستند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: تمام پساب‌های صنعتی و کشاورزی که به رودخانه واریز و در نهایت  به سمت  پایین دست منتقل که سبب کاهش کیفیت آب شرب و کشاورزی شهرستان‌های پایین دست می‌شود. بنابراین از ابتدای دوره به عنوان رئیس مجمع نمایندگان خوزستان به همراه سایر نمایندگان این موضوع را به طور مستمر پیگیری کردیم.

وی تصریح‌کرد: دلیل اصلی کمبود آب و کاهش کیفیت در خوزستان انتقال آب از سرچشمه‌ها  است زیرا کاهش آب سبب می‌شود که رودخانه قدرت خودپالایندگی را از دست بدهد و در نتیجه کیفیت آب برای شرب و کشاورزی کاهش یابد.

ناصری‌نژاد عنوان‌کرد: انتقال آب علاوه بر اینکه مشکلات کشاورزی استان را بیشتر می‌کند مشکلات سلامتی شهروندان خوزستان را مورد تهدید جدی قرار می‌دهد به همین منظور ما به صورت جدی موضوع استیضاح وزیر نیرو را پیگیری کردیم و به احتمال زیاد بعد از تعطیلات مجلس موضوع استیضاح مطرح می‌شود.

وی افزود: ما چندین جلسه با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم تا اینکه یک هیئت حقیقت یاب مامور رسیدگی به موضوع انتقال آب شد. در حقیقت موضوع آب یک بحران جدی است که همه باید برای جلوگیری به آن کمک کنند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: وزارت بهداشت، سازمان حافظت از محیط زیست و همه مسئولانی که با بهداشت و سلامت مردم مرتبط هستند باید به موضوع کیفیت آب شرب توجه کنند زیرا این حوزه با سلامت و آینده زندگی مردم مرتبط است اما متاسفانه ما این مشکل را جدی نگرفتیم و تمام فاضلاب‌ها به رودخانه کارون سراریز می‌شود که این موضوع باید در اسرع وقت با نصب تصفیه‌خانه‌های به ویژه در کلانشهر اهواز برای این معضل  دنبال شوند.

وی با بیان اینکه رسیدگی در زمینه سلامت رودخانه کارون کم است، گفت: وزارت بهداشت اقدامات ملموس و موثری که به طور سریع و اورژانسی وضعیت سلامت مردم از نظر آب شرب را تامین کند را  انجام نداده در صورتی که ما توقع داشتیم  این وزارت‌خانه به صورت قاطع در این زمینه هشدار و موضوع را پیگیری کند اما با توجه به تذکرات و بحث‌های معمول فکر نکنم که به نتیجه‌ای برسیم.

انتهای پیام/تسنیم

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد