امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۳:۲۱ بعد از ظهر

سایز متن   /

c8whh-crop-c0-5__0-5-800x533-75

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: 

به گزارش تفکر جوان: رئیس فدراسیون والیبال درباره این‌که چرا بعداز سرمربیان آرژانتینی به سرمربیان سروستانی برای هدایت تیم ملی در نظر گرفته است گفت که انتخاب‌های ما از بهتری سرمربیان دنیا هستند و هرکدام که انتخاب نشوند گزینه های دیگری داریم ما بعلاوه از سرمربیان سروستانی گزینه آرژانتینی نیز داریم که اگر به توافق به گزینه‌های کارشناسان نشویم به سراغ سرمربی آرژانتینی خواهیم رفت.او در نهایت تکید کرد که کارشناسان نمی خواهند که دایره انتخاب سرمربیان را افزایش دهند و به چند گزینه بسنده کردند.

درنهایت پس از این‌همه اتفاقات اخیر که در والیبال ایران چه کسی سرمربی تیم ملی خواهد شد؟

سرمربی تیم والیبال پس از کارشناسی‌های لازم در روزهای آتی معرفی خواهد شد، فعلا روی انتخاب دو سرمربی است. در روزهای آینده استویچف به ایران می‌آید تا از نزدیک با وضعیت و امکانات ایران و همچنین با تیم‌های برتری والیبال آشنا شود و بعد وارد مزاکره با این سرمربی خواهیم شد و پس از روفتن او از ایران قرار شد که کولاکویچ به ایران بیاید.

استویچف اولویت اول ما برای انتخاب سرمربیگری تیم ملی ایران است درنهایت اگر نتوانیم با این دو سرمربی به توافق برسیم به گزینه‌های دیگر برای سرمربیگری تیم ملی فکر خواهیم کرد، اما هنوز مشخص نشده که کدام سرمربی هدایت تیم ملی را برعهده خواهند گرفت.

چطور شد که از سرمربیان آرژانتینی به سروستان و بلغارستان رسیدید؟

تعداد مربیانی که سطح یک والیبال زیاد است و ما نخواستیم که دایره انتخاب سرمربیگری ایران را باز کنیم. ۵۰ .۶۰ تا سرمربی هستند که سابقه قهرمانی در بازی‌های جهانی و المپیکی را دارند و طبیعتا از بین این افراد ما کسانی را انتخاب می‌کنیم که سابقه بهتری را دارند و استویچف و کولاکویچ انتخاب ما برای هدایت تیم است و همانطور که گفتم اگر با این دو سرمربی به توافق نرسیم از همان بهترین مربیان برای هدایت تیم ملی انتخاب خواهیم کرد.

کولاکویچ سرمربی است که والیبال مدرن را می‌فهمد و مورد تایید کارشناسان ما قرار گرفته‌اند و انشاالله که در سفری که به ایران دارد بتوانیم رضایتش را جلب کنیم تا هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد.

اگر این با یان دو سرمربی به توافق نرسید گزینه‌های دیگرشما چه کسانی هستند؟

مایورو بروتو ایتالیایی و خاویر وبر آرژانتینی دو گزینه دیگر مطرح شده از سوی فدراسیون والیبال هستند. البته به احتمال فراوان یک گزینه دیگر هم به این دو گزینه نفر اضافه می شود.

این خبر که قبل از این‌ گزینه‌ها شما روی یک سرمربی دیگری حساب کرده‌بودید که هدایت لهستان را برعهده‌گرفت؟

بله، روی دجورجی حساب می‌کردیم اما او با تیم ملی لهستان به توافق رسید. استویچف حدود یک ماه روی والیبال ما مطالعه کرد ولی در نهایت گفت که مسئولیت تیمی را قبول می‌کند که روی سکو برود. با وجودی که فعلاً با او به توافق نرسیده‌ایم اما هنوز روزنه امیدی به او داریم. در مجموع، سرمربی جدید تیم ملی قبل از مرحله پلی‌آف لیگ برتر (۲۰ بهمن) انتخاب خواهد شد تا از نزدیک شاهد عملکرد بازیکنان تیم ملی باشد و برای یک دوره ۴ ساله برنامه ریزی کند.

انتهای پیام/نوآوران

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد