امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۲۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۳۰۶۰۵۱۶۰۲۱۸۷۳۰۲۲۳۲۵

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان:

حبیب الله حقیقی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرز شلمچه و مرز دریایی خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما  با اعلام این خبر اظهار کرد: در بازدید از پایانه مرز شلمچه متوجه شدیم که مشکلات مربوط به بودجه حل شده و این پایانه به دستگاه Xray چمدانی فعال شده است.

وی افزود: با توجه به امکانات اختصاص یافته به پایانه مرز زمینی شلمچه پیش بینی می‌کنیم ظرف یک تا دو ماه آینده ظرفیت جابجایی کالا و مسافر در این مرز افزایش خواهد یافت و به تعداد مورد نیاز خواهد رسید.

حقیقی در ادامه افزود: نخستین ایکس ری کامیونی راه اندازی  می شود.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در پایانه شلمچه اعلام آمادگی شده که در صورت راه‌اندازی به عنوان پایلوت می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

وی اقدامات انجام شده  نسبت به گذشته در پایانه مرزی شلمچه را بسیار مطلوب اعلام کرد و ابرازامیدواری کرد این مرز شاهد رشد بیش از پیش در مبادلات تجاری خواهد بود.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با بیان اینکه حوزه مسائل زیرساختی به دستگاه‌های متولی آن مربوط است افزود: به عنوان مثال سازمان منطقه آزاد اروند اعلام آمادگی کرده که همکاری‌های لازم را در این زمینه انجام دهد و گمرک نیز انگیزه کافی در این زمینه را دارد.

حقیقی آمار کشفیات هشت ماهه امسال را در سطح کشور نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با رقم ۵ هزار میلیارد تومانی سال گذشته رشد ۴۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: عمده کالاهای کشف شده موبایل، لوازم خانگی و سیگار بوده است.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور اظهار داشت: در حوزه کالا و ارز طبق برنامه ریزی‌های انجام شده به دنبال آن هستیم که سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد حجم کالای قاچاق را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: امسال پیش بینی می‌کنیم که به میزان بالاتری تا ضریب ۲۰ درصد کاهش برسیم و برای سال‌های آتی نیز این روند را پیش بینی می‌کنیم.

انتهای پیام/فارس

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد