امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۷:۲۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

۲۰۹۹۲۰۵

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان:

غلامرضا جلیلی نیا در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: یکی از راه های مراقبت از خانه ماپار اهواز، حفظ و احیای آن توسط بخش خصوصی است. از نظر قانونی این بنا باید به بخش خصوصی واگذار شود و سرمایه گذار نیز متعهد با نظارت میراث، مرمت آن را عهده دار شود.

جلیلی نیا افزود: کتابخانه حافظ که هشت سال در این مکان بوده تنها به دلیل لطفی بود که مسئولان قدیمی تر به آن داشتند و به دلیل سهل انگاری مدیران قبلی این مکان برای مدتهای طولانی در اختیار کتابخانه قرار گرفت به طوری که در سال های اخیر بدون فعالیت بود.

وی همچنین یادآور شد: میراث فرهنگی هیچ گونه قرارداد و تعهدی نسبت به این کتابخانه ندارد و سرمایه گذار نیز آماده دریافت این مکان و شروع عملیات نجات بخشی و احیای آن است. امیدواریم درهای بناهای تاریخی اهواز به روی همه شهروندان باز باشد و مردم با بخشی از تاریخ و فرهنگ خودشان بیشتر آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ما، اخیرا با واگذاری خانه ماپار اهواز که به ثبت ملی رسیده است، مسئول کتابخانه حافظ برای خروج از این محل مخالفت کرده و حاضر به تحویل مکان نیست. مسئولان میراث فرهنگی تاکید می کنند این مکان متعلق به میراث است و باید هرچه سریعتر در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد تا مرمت های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/مهر

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد