امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۲۰ قبل از ظهر

سایز متن   /

۲۰۹۲۲۷۹

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: 

علی رحم کریمی شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات شهرستان اندیکا اظهار کرد: منطقه تنگ «آبزر آران» برای تامین آب به محل پروژه منطقه «پاآب شلال» خیلی نزدیک تر از بقیه است. برای انجام آبرسانی باید مطالعات لازم را انجام و در صورت نهایی شدن نیز باید یک ایستگاه فشار قوی هم تاسیس شود.

کریمی بیان کرد: چهار هزار و ۴۰۷ خانوار عشایر کوچنده در اندیکا داریم که ۲۵ درصد آن در روستاها ساکن و مابقی به ۴۶۲ کیلومتر راه دسترسی برای تردد نیاز دارند. تاکنون ۱۹۷ کیلومتر در حد شوسه، ۴۱ کیلومتر آسفالت، ۱۴۵ کیلومتر خاکی و ۷۵ کیلومتر مجرای نیازمند احداث راه هستند.

وی افزود: ۱۴۴ کیلومتر راه خاکی در شهرستان اندیکا در حوزه عشایر داریم که باید برای آن برنامه ریزی و اعتبارات لازم برای اجرایی شدنش را جذب کنیم. همچنین بالغ بر ۲۲۵ کیلومتر راه عشایری نیاز به برنامه ریزی برای ساماندهی دارند.

کریمی گفت: برای احداث هر کیلومتر راه عشایری، ۴۳۰ میلیون تومان اعتبار لازم است. اگر بنا باشد که مابقی راه ها را نیز تا حد شوسه ارتقا دهیم و اعتبار هر کیلومتر را نیز به ۳۰۰ میلیون کاهش دهیم باز هم به اعتباری بالغ بر ۷۰میلیارد تومان نیاز داریم. برای پل سرتنگ چلو نقشه برداری را انجام و در صورت تامین اعتبار کار ساخت آن را شروع می کنیم. هزینه ساخت این پل یک میلیارد تومان است.

مدیرکل عشایری خوزستان تصریح کرد: به ۱۰ میلیارد تومان برای افزایش آب لوله کشی روستاها از ۵۲ درصد به ۸۰ درصد نیاز داریم.

کریمی توضیح داد: نفت سفید و کپسول گاز یکی دیگر از مشکلات شهرستان اندیکا است. هر کپسول بین ۹ تا ۱۰ هزار تومان به دست عشایر می رسد که دو و نیم برابر قیمت مصوب آن است و مابقی افزایش قیمت به دلیل هزینه های ایاب و ذهاب است.

گاز رسانی به روش CNG

سید ناصر حسین نژاد مدیرعامل شرکت گاز خوزستان نیز در این نشست گفت: شهرستان اندیکا به دلیل صعب العبور بودن برای اجرای خط انتقال گازرسانی از نعمت گاز عقب افتاد ولی سال ۹۴ تصمیم گرفتم از طریق گاز فشرده CNG اقدام به گازرسانی به شهرستان اندیکا کنیم.

وی افزود: ۲۲ کیلومتر قلعه خواجه تا حسین آباد را پوشش می دهد. ۱۷ روستای دیگر را تعریف کردیم که شهرک اسدپور و کوشک را به طول ۲۹ کیلومتر تحت پوشش قرار می دهد که کاملا به اتمام رسیده است.

حسین نژاد بیان کرد: تا پایان نیمه سال ۹۶ کار دیگر ما ۷۵ کیلومتر برای شهر آبژدان و ۱۷ روستا به اتمام می رسد. این پروژه شهر قلعه خواجه و تعدادی روستا با چهار هزار خانوار را تحت پوشش قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان گفت: برای روستاهای سمت بخش چلو، دو پروژه به طول ۱۰۵ کیلومتر در دست برنامه ریزی داریم که در سال آینده برای تکمیل شبکه گازرسانی اندیکا آن را شروع می کنیم.

انتهای پیام/ مهر

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد