امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۱۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

۲۲۳۳۵۴۴

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: 

به گزارش خبر نگار ما، درویشعلی کریمی شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات شهرستان اندیکا اظهار کرد: اظهار کرد: در سفر به شهرستان اندیکا چند تعهد را برای آبفار روستایی خوزستان تعیین کردند.

وی افزود: پروژه آبرسانی ۳۷ روستای بخش آبژدان را وعده دادیم تا ۲۲ بهمن به سرانجام برسانیم. این پروژه ۲۲ هزار نفر را از نعمت آب پایدار بهره مند می کنند. پروژه آبرسانی صادقی ها شامل ۲۲ روستای دیگر (تعدادی از آنها در بخش مرکزی است) را نیز با جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر تا ۲۲ بهمن ماه به سرانجام می رسانیم.

کریمی گفت: مشکلی که در سفر قبلی بسیاری از مردم مطرح می کردند متعلق به بخش چلو در کوموفه بود. مطالعه آن را انجام دادیم که به هشت میلیارد تومان به دلیل یک هزار متر اختلاف ارتفاع نیاز داریم.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی خوزستان ادامه داد: برای بخش چلو در کوموفه نیاز به سه ایستگاه پمپاژ دارد و محل تامین آب آن نیز بخش سوسن است. در این پروژه بالغ بر ۳۰ کیلومتر خطوط انتقال آب را باید اجرا کنیم.

سرانه پائین آسفالت

منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: کار ساخت پل ناصر خسرو را شروع و از محل قرارداد آن، اقدام به ابلاغ یک میلیارد تومان (هزینه ساخت پل) به پیمانکار کردیم.

رحمانی بیان کرد: در بحث روستایی چند مشاور داشتیم که با همکاری فرمانداری، ۲۳ روستا را  با ۱۵۳ کیلومتر راه در اولویت قرار دادیم. مقرر شده تا اعتبارات ساخت این میزان راه را از اعتبارات ملی دریافت کنیم.

وی عنوان کرد: مشکلات شهرستان اندیکا این است که دو سال پیاپی سیل را تجربه کردند که بدون هیچ اعتباری با تعهد دادن به پیمانکاران ۳۰ کیلومتر از ۱۰۰ کیلومتر آسیب دیده در سیل را به اتمام رساندیم و مابقی نیز در دست اجرا است. متاسفانه پول سیل تاکنون پرداخت نشده و اعتبارات ماده ۱۸۰ را نیز حتی اختصاص نداده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در حوزه  پاشنه زاگرس، سرانه آسفالت راه روستایی بسیار پایینی داریم. در کشور ۶۳ درصد، در خوزستان ۵۹ درصد ولی در این شهرها ۴۲ درصد است. به عنوان مثال در برنامه استانی از سال گذشته فقط هشت درصد اعتبارات برخی از این شهرستان ها را اختصاص داده اند و مشکلات سایر بخش ها را با اعتبارات ملی تا حدودی حل کردیم.

رحمانی خبر داد: در حوزه اداره کل راه و شهرسازی ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار داریم که ۳۰ میلیارد تومان آن را تاکنون اختصاص داده اند.

انتهای پیام/ مهر

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد