امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۳۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۵۰۶۱۸۱۳۴۵۵۶۱۶۱۸۵۹۹۲۱۳

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: غلامرضا شریعتی عصر دیروز در جلسه شورای اداری با موضوع بازرسی و نظارت با اشاره به بهتر شدن اعتبارات استانی در سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار کرد:اعتبارات خوزستان در سال گذشته ۶٫۵ درصد و در سالجاری۸٫۸ درصد از بودجه کشور را به خود اختصاص داده است.
وی بیان اینکه هرچه داریم از قبال نفت است تصریح کرد:با توجه به اینکه عوارض نفت بر عهده استان است خوزستان باید ردیف بودجه اختصاصی داشته باشد که در کمیسیون تلفیق تصمیماتی گرفته شده است تا رقم قابل ملاحظه ای به استان اختصاص یابد.
شریعتی در ادامه با بیان اینکه سازمان بازرسی وظیفه نظارت بر سازمان ها را دارد افزود:سازمان بازرسی وظیفه نظارت و جلوگیری از تخلفات اداری را دارد و طبق قانون عمل می کند .
وی ادامه داد : اگر می خواهیم در حوزه اداری و برخورد با فساد اداری موفق باشیم لازم است فرهنگ سازی کنیم تا خود کنترلی صورت گیرد باید از ابتدا در آموزش و پرورش مبارزه با فساد مالی و قانون گریزی واحترام به قانون را آموزش داد ودانش آموزان را با قوانین و فرهنگ اداری آشنا کرد.
استاندار خوزستان با اشاره به سخت گیری در نظام کنترل فساد اداری ، گفت : لازم است دستگاه های نظارتی سیستم خود کنترلی را جزو وظایف خود قرار دهند و به صورت تخصصی قوانین را سخت گیرانه در راه مبارزه با فساد اداری انجام دهند و با این روش دیگر به مدیران اتهامی وارد نمی شود ضمن اینکه لازم است قوانین شفاف و کاملا روشن باشد و قابلیت تفسیر زیادی نداشته باشد تا قوانین سخت گیرانه تدوین و اجرا شود .
وی ادامه داد:جلسات شورای اداری باید به شکلی باشد که هر بار با یک موضوع برگزار شود و مدیران پیرامون آن موضوع بحث کنند.
استاندار خوزستان همچنین در ابتدای سخنان خود با تجلیل از شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت:ایشان برای اعتلای نظام از جان و مال خود گذشت ، وی از جمله معدود افرادی بود که هم در زمان حضرت امام (ره) و در زمان کنونی از دید مقام معظم رهبری در مورد ایشان صحبت شد و ایشان به آنچه که تصمیم ولی فقیه بوده عمل کرد.
وی ادامه داد:تشییع با شکوه پیکر مطهر آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان از قدردانی از زحمات خالصانه ایشان در دوران های مختلف انقلاب دارد.

انتهای پیام /ایرنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد