امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۱:۴۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

۸۲۳۸۱۱۴۴-۷۱۳۱۴۳۹۱

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان:«محمود واعظی» عصر دیروز(دوشنبه) در همایش «محتوا، اقدام ها و دستاوردها» در محل وزارت ارتباطات افزود: به کار بردن قوانینی که در فضای واقعی کاربرد دارد در فضای مجازی تولید اشکال خواهد کرد.
وی به مشکلات اخیر ایجاد شده برای برخی کسب و کارهای نوین نیز اشاره کرد و گفت: باید تدوین قوانین متناسب این نوع کسب و کارها مورد توجه جدی قرار گیرد.
واعظی با اعلام حمایت وزارت ارتباطات از کارهای نوپا، افزود: اختصاص تسهیلات بخشی از این حمایت هاست.
وی به اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۰۰ شرکت دانش بنیان اشاره کرد و گفت: سال آینده نیز این مبالغ اختصاص خواهد یافت.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه اکنون فعالیت شرکت های نوپا به سراسر کشور گسترش یافته است، افزود: کسب و کارهای نوپا باید تبدیل به کنسرسیومی بزرگ شوند تا موفقیت های بیشتری کسب کنند.
واعظی گفت: مقرر شده تعرفه ها در کمیسیون تنظیم مقررات به گونه ای تدوین شوند تا به سود شرکت های دانش بنیان باشد.
وی تاکید کرد: باید کاری کرد تولید محتوا در کشور ثروت آفرین شود.

** جهانگرد: هدفگذاری ۱۰ برابر کردن تولید محتوا
رییس سازمان فناوری اطلاعات نیز در این همایش، ۱۰ برابر کردن تولید محتوا را مهمترین طرح در برنامه های اقتصاد مقاومتی وزرات ارتباطات اعلام کرد و گفت: تاکنون در این زمینه اقدام های خوبی انجام شده است.
نصرالله جهانگرد، توسعه شبکه دسترسی و شبکه های ارتباطی در قالب شبکه ملی اطلاعات را از جمله این اقدام ها برشمرد و افزود: اکنون وضعیت خوبی از نظر دسترسی در کشور ایجاد شده و نسل سوم و چهارم تلفن‌ همراه نیز توسعه خوبی داشته است.
وی به اقدام های انجام شده برای ایجاد تسهیل در دسترسی به نظام اداری اشاره کرد و گفت: بزودی و در دهه فجر دولت الکترونیک راه اندازی خواهد شد تا مردم بتوانند از مزایای آن بهرمند شوند.
وی همچنین تولید محتوای بومی را بسیار مهم ارزیابی کرد و آن را یکی از مولفه های تولید امنیت در فضای مجازی دانست.

انتهای پیام/ ایرنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد