امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۰۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

۴۵۷۸_۲۳۷

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی روز یکشنبه در نشست خبری در ستاد فرماندهی منطقه پدافند هوایی جنوب افزود:این رزمایش که در نوع خود رزمایشی بزرگ، تخصصی و سراسری به شمار می آید، بخش وسیعی از منطقه جنوب کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران از ماهشهر تا چابهار به نقطه عمق، از اهواز و دزفول تا شیراز و متصل به کرمان و از چابهار به طرف دریای عمان و خلیج فارس در جزایر سه گانه تا مرزهای هوایی و دریایی کشور را در بر می گیرد.
وی اضافه کرد: رزمایش آسمان ولایت ۷ همچنین در بیش از یک هزار نقطه دفاع هوایی در سطح تمام نیروهای مسلح و با بهره گیری از توان عملیاتی بیش از ۱۷ هزار تن از کارکنان پایور و وظیفه که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آن حضور دارند برگزار می شود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ادامه داد: یگان هایی از پدافند هوایی ارتش و سپاه به همراه یگان های کنترل عملیات از نیروهای دریایی ارتش و سپاه، نیروهای هوایی ارتش و هوافضای سپاه، توپخانه و دیده بانی نیروی زمینی ارتش و سپاه، دفاع هوایی نیروی انتظامی و بسیج در اجرا و برگزاری این رزمایش مشترک و سراسری ،مشارکت و همکاری دارند.
وی توضیح داد: از دیگر مشخصه های برگزاری این رزمایش بزرگ و سراسری این است که برای انتقال تجربه به جوانان پدافند هوایی به صورت عملی قرارگاهی به نام حضرت علی اکبر(ع) پیش بینی و تشکیل شده است که در این قرارگاه جوانانی با سن خدمتی زیر ۱۵ سال حضور دارند.
وی ادامه داد: این افراد فرصت این را خواهند داشت که به صورت تصمیم سازی، تصمیم گیری تا مرحله اجرا و تست گرم خودشان بخشی از این رزمایش را در یک یا تمام روزها انجام دهند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) اظهار کرد: همچنین در اجرا و برگزاری این رزمایش تخصصی جنگنده های نیروی هوایی ارتش از جمله جنگنده‌های اف ۴ نیز مشارکت خواهند داشت و سامانه دفاع موشکی اس۳۰۰ به محض گسترش در بقیه تاکتیک ها به غیر از این رزمایش، تست(آزمایش) خواهد شد.
امیر سرتیپ اسماعیلی یادآور شد: آنچه که این رزمایش را مشخص و منحصر به فرد می‌کند، برگزاری آن به عنوان هفتمین رزمایش در مدت تشکیل هشت سال قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) آجاست.
وی ادامه داد: از دیگر مشخصه‌ های برگزاری این رزمایش این است که این رزمایش مشترک و سراسری در حساس ترین نقطه کشور برگزار می‌شود و ما شاهد حضور تعدادی از هواپیماهای فرامنطقه ‌ای در بیرون از مرزهای هوایی خلیج فارس و دریای عمان هستیم که تاکید و توصیه همیشگی ما بر این است که این هواپیماها همچون گذشته باید حریم خود را حفظ کنند و از صحنه و محدوده رزمایش دور باشند.

img19013433
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشخصه‌های برگزاری این رزمایش استفاده تلفیقی از سامانه‌های دفاع هوایی ارتش و سپاه در حوزه راداری، شنود الکترونیکی، موشکی در سه ارتفاع پایین، متوسط و بالا در تمام طیف‌های فرکانسی، وی. اچ .اف، یو. اچ .اف و اچ. اف است که در حقیقت در این رزمایش، جنگ الکترونیک در حجم بالا آزمایش و ارزیابی خواهد شد.
وی حجم بالای شلیک‌ها در مدت زمان مشخص را از دیگر ویژگی‌ برگزاری این رزمایش برشمرد و گفت: این شلیک‌های توپخانه‌ای و موشکی پس از کشف، شناسایی و رهگیری دشمن فرضی که هواپیماهای بدون سرنشین و با سرنشین انجام خواهند داد، صورت می‌گیرد و به امید خدا در حوزه جنگ الکترونیک، دفاع منسجمی را شاهد خواهیم بود.
وی تصریح کرد: حجم بالای شلیک موشک‌ها و توپخانه‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که در همان ساعات تعدادی بالایی از هواپیماهای مسافربری از فراز این منطقه به سلامت عبور خواهند کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد