امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۰:۱۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

helishot-1

به گزارش خبرنگار تفکر جوان از تهران: حوالی ساعت ۱۰صبح امروز، صدای تیراندازی ممتد شنیده شد.

برخی از شهروندان تهرانی در تماس با تفکر جوان {دفتر تهران} اعلام کردند که در محدوده‌های فاطمی، امیرآباد، انقلاب و ستارخان این صدا را شنیده‌اند.

در پی پیگیری تفکر جوان یک منبع مطلع به خبرنگار ما گفت: یک پرنده هوایی کنترل از راه دور و مخصوص فیلمبرداری (هلی شات) که از کارگر به سمت جنوب تهران در حال پرواز و فیلمبرداری از مناطق ممنوعه بود از سوی پدافند هوایی مورد هدف قرار گرفته و متلاشی شده است و هم اکنون مسوولان در حال بررسی لاشه این پرنده هوایی هستند.

وی دقایقی بعد به تفکر جوان اعلام کرد:پس از بررسی مسوولان مشخص شد که این هلی شات متعلق به یک گروه مستندساز دارای مجوز فیلمبرداری بود که به صورت غیرعمد از محدوده مجاز خارج و به سمت منطقه ممنوعه پرواز می کند.

وی تصریح کرد: پرواز این هلی شات به سمت منطقه ممنوعه موجب می شود که از سوی پدافند هوایی مورد اصابت قرار گرفته و منهدم می‌شود.

این منبع مطلع تاکید کرد: هیچ عمدی در کار این گروه مستندساز نبوده است.

در همین ارتباط روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

با توجه به اعلام قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش مبنی بر ضرورت هماهنگی هرگونه اقدام پروازی، صبح امروز یک فروند پرنده که بدون هماهنگی اقدام به پرواز بر فراز شهر تهران کرده بود مورد اصابت سامانه های پدافندی قرارگاه پدافند هوایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش قرار گرفت.

پس از بررسی های بعمل آمده این پرنده یک فروند کواد کوپتر بود که معمولا برای مصارف فیلم برداری و عکاسی مورد استفاده قرار گرفته و در پرواز فوق نیز در جهت ساخت یک مستند مورد استفاده قرار گرفته بود.

انتهای پیام/ مهدی موسوی از تهران

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد