امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۱۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

۸۲۳۵۷۱۰۲-۷۱۲۶۸۷۵۲

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان خوزستان در استانداری گفت: در فضای تعاملی سعی شود همه در کنار همدیگر برای به دست آوردن حقوق گذشته و از دست مانده استان تلاش کنیم چراکه در هشت سال دفاع مقدس زیرساخت‌ها استان از بین رفته است و باید جبران شود.
وی افزود: تلاش می کنیم با کادری پرتلاش و پرنشاط که ترکیبی از جوانان و نیروهای مجرب است مسائل استان را دنبال کنیم و سعی کنیم در این فضا کاستی‌ها را جبران کنیم.
استاندار خوزستان با بیان این که به رغم همه کمبودها در محل‌های مناسب حقوق مردم خوزستان را پیگیری می کنیم گفت: باید فضای امید، نشاط و روحیه دادن به مردم را تزریق کنیم چرا که ایجاد نا امیدی، افسردگی و نداشتن‌ها، مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مشکلی برمشکلات می‌افزاید.
وی با تاکید بر این که گفتن مکرر مشکلات باعث تضعیف روحیه و ایجاد فضای افسردگی می شود تصریح کرد: فضای افسرده در روحیه و ذهن مردم، نخبگان و نیروهای مولد و کسانی که تولید ثروت می‌کنند اثر می‌گذارد.
شریعتی گفت: سعی کنیم بر مشکلات فائق آییم چراکه اگر همه با هم مسایل را دنبال کنیم تبدیل به دغدغه ملی می‌شود و مسئولان ملی در جهت حل آن همت خواهند کرد.
وی گفت: اما اگر هرکسی به شیوه خودش و برای منطقه خاص خودش عمل کند علاوه بر این که عایداتی به دست نمی‌آوریم از حل مشکلات اصلی نیز باز می‌مانیم.
وی ایجاد روحیه امید، نشاط و شادمانی و تلاش جمعی برای حل مشکلات و مسائل استان را توصیه کرد و گفت: تلاش کنیم فضای گفتمان بر استان حاکم شود و مشکلات را با صحبت کردن و مطرح کردن آن‌ها با هم حل کنیم نه با انکار یکدیگر و دعوا چراکه فقط اختلافات بیشتر می‌شوند.
وی ادامه داد: اختصاص سه در صد از سرمایه گذاری‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی برای استان نتیجه همت وزیر نفت و موافقت رئیس جمهوری درفضای تعاملی است که بین مسئولان استانی و ملی صورت گرفته است.
وی گفت: همچنین عامل دیگر فضای سازنده‌ای که بین کمسیون انرژی با وزارت نفت و رئیس جهموری ایجاد شده است نیز نقش به سزایی در توسعه استان خواهد داشت.
شریعتی گفت: فضای تعامل، صحبت و گفت‌وگو موجب می‌شود که با دید منطق به مشکلات روی بیاوریم و آن‌ها را از راه‌های صحیح حل کنیم.
وی با بیان این که در مراسم اربعین امسال مسئولان، مدیران ، مردم، و همه دخیل بوده و حضور پیدا کردند اظهار کرد: استقبال از زائران از ورودی استان تا نقطه صفر مرزی به خوبی انجام شد و فرمانداران، نهادهای امنیتی بسیار تلاش و کوشش کردند.
استاندار خوزستان با اشاره به سهم استان خوزستان از فروش نفت و تبدیل سهم ۲ درصد به سه درصد اظهار کرد:پیش از این از سهم ۲درصد، ۲ سوم برای مناطق محروم و یک سوم برای مناطق نفت خیز بود.
وی با اشاره به طرح توسعه سواحل اروند در صنایع بالادستی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده بود گفت: قرار است از سواحل خرمشهر تا چابهار کارهای توسعه‌ای به منظور آبادانی منطقه ایجاد شود.
شریعتی بیان کرد: در سال‌های گذشته اولویت با سواحل مکران بود و در برنامه بودجه سالانه مکران پیشنهاد شده بود و اعلام شد ابتدا طرح از آنجا شروع شود سپس به سایر نقاط تعمیم داده شود اما با کار دست جمعی که نمایندگان استان در مجلس انجام دادند به رغم مخالفت‌هایی که در کمیسیون‌های مربوطه شده است توسعه سواحل مکران و اروند در اولویت قرار گرفت.
وی افزود: توسعه سواحل اروند جزو موارد بسیار مهمی است که برای استان به‌ دست آمده و امیدواریم منشا خیری برای استان باشد.
نشست شورای اداری استان خوزستان با حضور دکتر صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد