امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۱:۳۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

۲۲۵۸۷۰۷

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: غلامعلی حداد عادل در همایش «پیش‌دبستانی زیربنای توسعه عدالت آموزشی پایدار» که در دانشگاه الزهرا (س)  برگزار شد، گفت: بهترین عدالت، عدالت آموزشی است چرا که یک رفاه مستمر را ایجاد می‌کند.

وی افزود: مسئله دوزبانگی در کشور ما یک واقعیت است و باید آن را شناخت و عالمانه تدبیر کرد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تصریح کرد: دوزبانگی باید از طریق دولت و مسئولان آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد؛ در غیر این صورت مورد توجه دشمنان و بدخواهان قرار می‌گیرد که سوءاستفاده خواهند کرد.

حداد عادل خاطرنشان کرد: اگر دانش‌آموز به زبان رسمی و ملی مسلط نشود، دچار ضعف کامل آموزشی می‌شود.

وی با بیان اینکه بهترین راه، توسعه و تقویت پیش‌دبستانی‌ها است، گفت: طبق قانون اساسی، خط و زبان رسمی کشور، فارسی است و آموزش زبان و ادبیات قومی و محلی در کنار این زبان بلامانع است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: سیاست نظام جمهوری اسلامی، حفظ زبان‌های محلی و قومی است، به طوری که صدا و سیما باید حداقل هشت ساعت به زبان محلی توجه داشته باشد.

حداد عادل با انتقاد از راه‌اندازی پیش‌دبستانی غیردولتی در مناطق محروم گفت: این شیوه در مناطق محروم قابل اجرا نیست. کمیسیون آموزش و تحقیقات ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه پیش‌دبستانی در مناطق محروم تخصیص داده که متأسفانه تنها ۱۵ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه باید پیش‌دبستانی در روستاهای محروم رایگان باشد، تصریح کرد: در مناطق محروم افراد به دلیل پرداخت هزینه، فرزندانشان را به پیش‌دبستانی نمی‌فرستند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، اجرای درس زبان‌های محلی در دانشگاه‌ها را منوط به بررسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی کرده است و ما این آمادگی را داریم که هر دانشگاهی تمایل به چنین واحد یا درسی دارد، همکاری‌های لازم را انجام دهیم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد