امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۶:۲۴ قبل از ظهر

سایز متن   /

۸۲۳۵۲۶۳۹-۷۱۲۵۹۹۸۶

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: منصور معتمدی اظهار کرد: در چند سال اخیر اقدام به جمع آوری ابزار، آثار و کتاب‌های قدیمی در همه حوزه‌ها کرده‌ایم که در نتیجه آن آثار بسیار خوبی به دست ما رسیده و در نظر داریم تا از این آثار موزه‌هایی تفکیک شده به فراخور موضوع آنها ایجاد کنیم.
وی بیان کرد: برای ایجاد موزه با نهادها و ارگان‌های مربطه صحبت و رایزنی شده و قصد داریم رامهرمز را به مرکز موزه تاریخی استان تبدیل کنیم.
این دوستدار میراث فرهنگی رامهرمز خاطرنشان کرد: آخرین موزه‌ای که در شهرستان رامهرمز گشایش یافت، موزه پزشکی رامهرمز که در برگیرنده وسایل پزشکی طبیبان سنتی و قدیمی رامهرمز مانند مهرها، ابزار پزشکی قدیمی و… است و هفته گذشته با حضور جمعی از مسئولان
افتتاح شد .
وی با بیان اینکه موزه پزشکی رامهرمز توسط دکتر عبدالجلیل کلانتر جراح معروف، در منطقه جوی آسیاب رامهرمز راه اندازی شد توضیح داد: مکان این موزه خانه اجدادی دکتر کلانتر است که قدمتی بالغ بر ۲۰۰ سال دارد و وی آن را با هزینه شخصی بازسازی و مرمت کرده است.
معتمدی گفت: علاوه بر موزه پزشکی سه موزه دیگر در عمارت صمیمی رامهرمز شامل موزه تاریخی رامهرمز، موزه مردم‌شناسی رامهرمز و موزه سنگ رامهرمز را راه اندازی کردیم.
وی ادامه داد: اکنون در نظر داریم موزه فرهنگ و آموزش رامهرمز را با همکاری اداره آموزش و پرورش رامهرمز ایجاد کنیم و علاوه بر آن برای راه اندازی موزه آب رامهرمز نیز رایزنی انجام شده است.
رامهرمز در شرق خوزستان از شهرهای قدیمی این استان است که آثاری مربوط به دوره های مختلف را در خود جای داده است.از جمله آثار مهم این شهرستان می‌توان به گور هرمزساسانی، تل برمی، سد جره، آرامگاه علمدار، عمارت صمیمی، غار صیدون کبوتری، قلعه دا و دختر، قلعه امیرمجاهد، قلعه یزدگرد، شهر مختارک، تشکوه رامهرمز، چشمه‌های قیر ماماتین و… اشاره کرد.

انتهای پیام/ ایرنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد