امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۵:۰۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

۸۲۳۵۱۸۷۴-۷۱۲۵۸۳۸۳

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: پیکر پاک شهید ، ‘ عبدالرحیم نایب پور’ با حضور جمعی از مردم اهواز و مسئولان از مقابل مسجد الغدیر اهواز به سمت گلزار بهشت آباد اهواز تشییع و در قطعه شهدای حله آرام گرفت.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: مرحله چهارم شناسایی شهدای حادثه تروریستی حله از طریق پزشکی قانونی صورت گرفت که هویت شهید نائب پور مشخص شد.
عبدالرضا فرجیان در گفت و گو با ایرنا افزود: شهید نایب پور از جانبازان ۳۰ درصد خوزستان و از هفت شهید خانواده شناسایی شده حادثه ترورییستی حله عراق است.
وی اظهارکرد: یکشنبه شب آیین وداع با پیکر این شهید با حضور بازماندگان و جمعی از مسئولان، روحانیان در سالن آمفی تئاتر پزشک قانونی اهواز برگزار شد.
وی افزود: ستاد جستجو مفقودان حادثه تروریستی حله عراق همچنان درحال شناسایی و تجسس در کشور عراق است که با ارائه مدارک از طریق نیروی انتظامی، وزارت کشور،سازمان حج و زیارت و ادارات مربوطه به دنبال اثبات هویت شهدا و دیگر مفقودان ایرانی این حادثه هستند.
بر اساس این گزارش، در حادثه تروریستی پنجشنبه چهارم آذر در عراق بیش از ۸۰ زائر اربعین به شهادت رسیدند که بیشتر آنها خوزستانی بودند.
سازمان پزشکی قانونی کشور پیش از این از شناسایی ۵۷ نفر از شهدای حله خبر داده بود.
دهم آذر پیکر ۳۷ نفر از شهدای حله در اهواز تشییع شدند. ۲۶ نفر از آنها در اهواز، ۱۰ نفر در حمیدیه و یک نفر در شادگان تدفین شدند.
پیکر هفت نفر از شهدای فاجعه حله نیز جمعه ۱۲ آذر تشییع و خاکسپاری شد که در ۲ نفر آنها در اهواز، ۲ نفر در دزفول، یک نفر در شوش و ۲ نفر در شادگان تشییع شدند.
۲ نفر از شهدای این حادثه تروریستی که احراز هویت شده اند، از اتباع خارجی (یک نفر از کشور عراق و یک نفر از افغانستان) هستند.
هفت نفر از شهروندان خوزستانی در این حادثه تروریستی مفقودالاثر هستند که به گفته مسئولان احتمالا مفقود الجسد خواهند بود.

انتهای پیام/ ایرنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد