امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۲۰ قبل از ظهر

سایز متن   /

imagehandler

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: اسماعیل ارزانی بیرگانی صبح امروز دوشنبه در جلسه شورای سلامت اهواز با اشاره به آلودگی های اخیر نفتی در منطقه غیزانیه اهواز اظهار کرد: وعده های شرکت نفت و حفاری هیچ دردی را از مردم دوا نمی کند و نباید با سلامت مردم بازی کرد و یا در این زمینه با کسی تعارف داشت.

وی افزود: عواید پتروشیمی مارون برای ماهشهر است ولی تمامی ضررها و آلودگی هایش برای اهواز است. شرکت نفت باید به صورت جدی در شورای سلامت دعوت و پاسخگوی این آلودگی ها باشد. یک جلسه خاص شرکت نفتی کارون و مارون و همچنین حفاری برگزار شود تا پیگیری های لازم برای عدم اجرای مصوبات شورای سلامت را داشته باشیم.

ارزانی بیرگانی عنوان کرد: تحت هیچ شرایطی افرادی غیر از مدیران عامل را به جلسه خاص پیگیری های آلودگی نفتی و حفاری راه نمی دهیم و درصورت غیبت از طریق نامه نگاری با دادستان، حکم بازداشت آنها را می گیریم.

فرماندار اهواز گفت: باید برای صنایع فولاد هم جلسه ای را تشکیل و پیگیر اجرای هشت پروژه زیست محیطی شویم. یک مصوبه ای دال بر تذکر به فولاد به مدیران این شرکت ابلاغ شود. آبفای اهواز همیشه باعث خفت ماست و اگر مردم حرفی بزنند هم حق ما است. در هر منطقه ای که حضور پیدا می کنیم اولین خواسته مردم فاضلاب است و اصلا این وضع درست نیست.

بیرگانی در ادامه خطاب به نماینده آب و فاضلاب اهواز با طرح سئوال از اینکه چرا در مشهد، شیراز و اصفهان فاضلاب به اتمام رسیده است، گفت: گرفتاری های موجود در مدیریت ها است ولی چرا مردم باید گرفتار شوند.

وی در ارتباط با نخاله های ساختمانی موجود در شهر گفت: باید فضا را چنان نا امن کنیم که کسی به خودش اجازه ندهد تا نخاله های ساختمانی را در شهر تخلیه کند. یعنی باید بگویند به دردسرش نمی ارزد که نخاله های ساختمانی را در سطح شهر تخلیه کنم.

فرماندار اهواز گفت: اهواز از لحاظ کثیف بودن در بین کلانشهرهای کشور اول است. در همه شهرها یک روز در میان جمع آوری زباله انجام می شود ولی در اهواز هر روزه است و اصلا نمی دانم در برخی مناطق که اعلام می کنند روزی سه بار، مردم چطور روزی سه بار تولید زباله می کنند.

وی اظهار کرد: پول جمع آوری را پرداخت می کنیم ولی جمع آوری آن طور که باید انجام نمی شود. متاسفانه شهر اهواز تمیز نیست و کلانشهرهای دیگر با وجود پرداخت هزینه کمتر، شهری به مراتب تمیزتر از اهواز دارند.

به گزارش تفکر جوان، پیگیری مصوبات جلسه قبل، بررسی مشکلات بهداشتی بازارچه های شهری، ارائه گزارش از روند رفع مشکلات بهداشتی منطقه زرگان و روستای لذه توسط آبفا، شهرداری و بخشداری دستورکارهای این جلسه شورای سلامت اهواز بودند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد