امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۱:۴۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۶۴۳۹۷_orig

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: حیدر بهمنی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خوزستان در اهواز اظهار داشت: تنها نهاد صنعتی که به فتوای امام راحل بعد از سپاه و جهاد سازندگی، ایجاد و ملی شد صنعت حفاری است.

وی با بیان اینکه دنیا هرگز باور نمی‌کرد که امروزه صنعت حفاری ایران چنین اقتداری کسب کند، افزود: بیش از ۲ هزار جانباز و ایثارگر به لحاظ مقاومت برای پا برجا ماندن و رشد صنعت ملی حفاری به کشور اهدا کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بیان کرد: در زیر سایه تحریم‌های سخت و دشوار به همراه فشارهای سیاسی و حاشیه‌ای توانستیم صنعت حفاری را به اقتدار امروزی برسانیم.

وی به مشکلات اقتصادی، بیکاری و گرفتاری‌های مردمی اشاره کرد و گفت: باید بدانیم که کسب اقتدار هزینه ندارد؛ امروزه اگر آمریکا و غربی‌ها به صنعت نفت کشورهای خاورمیانه اخم کنند صنعتشان متوقف می‌شود ولی صنعت ملی حفاری ایران در خاورمیانه مثل و مانند ندارد.

بهمنی با اشاره به اینکه حفاری صنعتی استراتژیک است، عنوان کرد: باید به دستاوردهای کلان در کشور توجه شود، بسیاری از شرکت‌های خارجی از ملی و حفاری عصبانی هستند به طوری که برای این صنعت با هدف جلوگیری از کار این صنعت توطئه نیز می‌کنند.

حفاری ۴ هزار ۲۰۰ حلقه چاه توسط شرکت ملی حفاری ایران

وی افزود: در ۳۶ سال اخیر ۴ هزار و ۲۰۰ حلقه چاه حفاری کرده‌ایم و نیز امروزه عمق حلقه‌های چاه به ۶هزار متر می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد: مصرف جاری این صنعت ۳۳ هزار قطعه است که ۲۰هزار قطعه در استان بومی سازی شده است همچنین سالانه ۹۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه می‌کنیم که سبب ایجاد ۵ هزار شغل می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه ۸۰ دستگاه حفاری در ۱۳ استان در حال کار است، گفت: هیچ وابستگی مالی به دولت و صنعت نفت نداریم و حتی مطالبات ما از دولت به قدری زیاد است که توان پرداخت ندارد.

بهمنی عنوان کرد: اگر شرکت‌های خارجی می‌خواستند ۴ هزار حلقه چاه را برای ما حفاری کنند ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار می‌بایست هزینه می‌شد بنابراین حفاری برای کشور به میزان مذکور صرفه داشته است.

وی با بیان اینکه امروزه  ۶۰درصد بازار حفاری چاه‌های کشور در دست شرکت ملی حفاری ایران است، افزود: بحث سیستم پسماند یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های دنیا است که ۳۰ دستگاه (دکل) ما به این سیستم مجهز است.

فعالیت ۱۸ دکل در مخازن مشترک

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران درباره مخازن مشترک گفت: مخازن مشترک اولویت ما است که بر این اساس ۱۸ دکل در مخازن مشترک دریا و خشکی در حال کار است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سهم گرفتاری‌های مردم را در سوء مدیریت می‌بینم، گفت: یکی از موضوعاتی که در پی آن هستیم اجرای فرمان مقام معظم رهبری بر اساس اقتصاد مقاومتی است.

بهمنی عنوان کرد: با اجرایی شدن برجام سرعت صنعت حفاری ایران نیز باید بیشتر شود چرا که شرکت‌های خارجی با امکانات و تکنولوژی بیشتری ورود می‌کنند بنابراین ما نیز در حال تجهیز صنعت حفاری ایران در زمینه‌های مختلف هستیم.

وی درباره آلایندگی این شرکت افزود: ۵۰ درصد آن دسته از مشکلاتی که در زمینه محیط زیست به وقوع می‌پیوندد، حل شده و ۵۰ درصد دیگر را نیز برطرف می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران تاکید کرد: در صنعت حفاری به قدری رشد کرده‌ایم که هیچ نیازی به دستگاه‌های حفاری چینی و اروپایی نداریم.

مسئولان استانی برای ایجاد جایگاه‌های مناسب نمایشگاه‌های بین المللی همت کنند

وی درباره برگزاری نمایشاه عنوان کرد: اگر مسئولان استانی برای ساخت جایگاه‌های بزرگ و مناسب نمایشگاهی همت کنند ما نیز می‌توانیم نمایشگاه‌های بین المللی در استان برپا کنیم.

بهمنی همچنین به نیروهای قراردادی اشاره کرد و گفت: در حدود ۵۰ هزار نیروی قراردادی در صنعت نفت داریم و از آنجا که حفاری زیر مجموعه نفت است بنابراین در این زمینه وزارت نفت باید تصمیم‌گیری کند و البته باید به صورت کلی پیگیری شود.

وی درباره قراردادهای جدید نفتی نیز گفت: من اعتقاد دارم ایران از نظر دانش فنی و امکانات غنی است و نیاز به هیچ چیز دیگری ندارد.

انتهای پیام/تسنیم

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد