امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۱:۰۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۵۰۹۱۰۱۶۲۷۳۴۸۹۸۹۳۴۳۶۰۴

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: سید محمد نوری اظهار داشت: مردم خوزستان در تشییع شهدای حله حماسه آفریدند و بار دیگر با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

وی با کم نظیر داستن تشییع شهدا حله در خوزستان گفت: پیکر مطهر این شهدای عزیز با حضور مردم در شهرهای مختلف از جمله اهواز، دارخوین، شادگان، حمیدیه، دزفول و شوش دانیال تشییع شد.

فرزند شهید مدافع حرم سید جاسم نوری تصریح کرد: در تشییع شهدای حله یاد روز عاشورا افتادم، ای کاش این جمعیت در کربلا حضور داشتند و سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش را تکریم می‌کردند.

وی حضور مردم در تشییع شهدای حله را یادآور پیاده روی اربعین دانست و بیان کرد: روزهای تشییع شهدای روزهای خوبی بود زیرا همه مردم خوزستان این شهدا را از خود می‌دانستند و به عنوان خانواده شهید برای آنها اشک می‌ریختند که صحنه‌های زیبایی به ثبت رسید.

نوری با ابراز همدردی با خانواده‌های معظم شهدای مفقود حله گفت: از خدا می‌خواهم هر چه سریعتر خبر خوبی به این خانواده‌های منتظر داده شود تا از چشم‌انتظاری دربیایند.

فرزند شهید مدافع حرم سید جاسم نوری خاطرنشان کرد: وقتی در تشییع پیکر مطهر شهدای حله حضور یافتم خاطره روز تشییع پیکر بابا و یاد پدر شهیدم برایم زنده شد.

۱۳۹۵۰۳۰۴۱۷۴۳۲۳۸۰۸۷۷۶۴۴۸۳

شهید سید جاسم نوری

به گزارش تسنیم، شهید سید جاسم نوری از شهدای مدافع حرم خوزستان معروف به شیرمرد دجیل (سبع الدجیل) در پانزدهمین روز از اسفند ماه سال ۱۳۴۶ هجری شمسی در حمیدیه خوزستان دیده به جهان گشود.

سید جاسم آخرین فرزند سید جابر نوری بود که خداوند متعال ۲ پسر و ۵ دختر به او عطا کرده بود.

این شهید والامقام در روز پنج شنبه هفتم خرداد ماه سال ۱۳۹۴ هجری خورشیدی، در شهر الرمادی عراق مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان در مدینه الطب بغداد به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید نوری به کربلای معلا منتقل و با حضور اقشار مختلف مردم و رزمندگان عراقی و زائران ایرانی در بین الحرمین تشییع شد و پس از آن به ایران انتقال یافت.

پیکر شهید نوری پس از انتقال به ایران در روز یکشنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۴ به حمیدیه برده شد و مردم این شهر با این شهید گلگون کفن وداع کردند.

همچنین مراسم تشییع شهید نوری با حضور اقشار مختلف مردم، رزمندگان عراقی و یمنی در اهواز برگزار شد.

پس از آئین تشییع پیکر مطهر شیرمرد دجیل به بهشت‌آباد اهواز منتقل شد و بنا به وصیتش، در پایین مزار شهید مدافع حرم حبیب جنت مکان در قطعه ۲ گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

از شهید سید جاسم نوری سه فرزند پسر به نام‌های سید محمد، سید روح‌الله و سید علی و یک دختر به یادگار مانده است.

انتهای پیام/تسنیم

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد