امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۱:۱۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

images-5

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: پس از بهسازی خیابان سلمان فارسی ، دست فروشان به طور گسترده به هسته مرکزی شهر آمده و زمینه ساز مشکلات اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی بی شماری برای شهروندان و کسبه ایجاد شد از همین رو جمع آوری آنان در اردیبهشت ماه سال ۹۵ اقدامی شایسته بود که جزء با همکاری نهادهای متولی میسر نمی شد اما همانند سایر پروژه ها، این طرح نیز ناتمام ماند و مسئولان تنها به جمع آوری آنان اکتفاء و از ساماندهی این دستفروشان باز ماندند.

سرانجام پس از گذشت ۹ ماه بلاتکلیفی و تجمعات فراوان دستفروشان اهوازی، استاندار خوزستان در نشست بررسی مشکلات دستفروشان شهر اهواز با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای راه حل فوری برای ساماندهی دستفروشان اهواز که مدت زیادی در شرایط بلاتکلیفی در انتظار ساماندهی بوده اند را لازم دانست و تاکید کرد : کارگروهی از مشاوران وزارت رفاه، اداره کل تعاون و کار خوزستان، فرمانداری و شهرداری اهواز مبنی بر تعیین تکلیف سه روزه دستفروشان به ریاست استاندار تشکیل شد.

علیرغم اینکه معضل دستفروشان اهوازی سالهاست نقل محافل مسئولین شده ولی تا به حال راه حل مناسبی برای ساماندهی آن به کار گرفته نشده ،فقط برای رفع بهانه نبود مکان ،پارک «ربیع» را به عنوان مکان مورد نظر برای دستفروشان معرفی کردند.

دستفروشان هسته مرکزی اهواز به دلیل فاصله ۵ کیلومتری این پارک تا مرکز شهر، دسترسی نداشتن به مناطق ۸ گانه اهواز، مسافت زیاد تا عمده فروشان مرکز شهر، نبود امکاناتی مانند روشنایی، سرویس بهداشتی، فاصله ۷ کیلومتری تا کلانتری منطقه، نبود درآمد پایه و نیز ایجاد مزاحمت برای خانواده ها و افراد حاضر در پارک از این محل استقبال نکردند.

همچنین از اولتیماتوم سه روزه استاندار جهت ایجاد کارگروه و بررسی گزینه های دیگر در آن نشست سه هفته می گذرد و از اقدامات این کارگروه تاکنون خبری از سوی رسانه ها و مسئولین منتشر نشده است.

علیرضا حلاج دزفولی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری در گفتگو با اهوازنوین با بیان اینکه کلیه زیرساخت ها برای استقرار دستفروشان در پارک ربیع آماده است،گفت : تاکنون شورای تامین اهواز گزینه جدیدی به جز پارک ربیع را برای دستفروشان اعلام نکرده است و شهرداری اهواز نیزطبق مصوبه شورای تامین همه تعهدات خود را اجرا می کنند.

به گزارش اهوازنوین از یک‌سو شهرداری پارک ربیع را تنها محل استقرار دستفروشان اعلان می کند و از سوی دیگر فرماندار اهواز با توجه به اولتیماتوم استاندار با این استدلال که شهرداری زیر بار گزینه جدید نمیرود دستفروشان را به پارک ربیع حواله می کند.

باید گفت حل این مشکل با تشکیل جلسه و کارگروهی که نتیجه اش همچنان سرگردانی دستفروشان باشد،حل نخواهد شد لذا استاندار و فرماندار اهواز متوجه این مورد باشند که بلاتکلیفی دستفروشان هسته مرکزی نتیجه مستقیم بی توجهی به مطالبات آنان است که می تواند عواقبی داشته باشد که متوجه متولیان این امر می باشد.

انتهای پیام/ اهوازنوین

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد